Allods Online - dokonalý recept na katastrofu

Autor: Torham | Korekce Heady
Sepsáno 22.2.2010 0:32 do kategorie Články

Logo hry Allods OnlineAllods Online. Hra, která je v podstatě kopií World of Warcraft, přesto si však zachovává svoji úžasnou svéráznost a nabízí nádherné prostředí a atmosféru. Osobně jsem se zúčastnil Closed bety a nyní hraji Open betu. Opravdu jsem se na hru těšil, byl jsem natěšený jako málokdy. Ale teď je vše jinak! V Open betě byl zprovozněn obchod s předměty, který je nástrojem tvůrců určeným k financování vývoje a provozu hry (ta používá model mikrotransakcí). A nastala hotová bouře, která může klidně celou hru potopit!

Allods Online: Naděje řítící se do katastrofy

Allods Online je značně nadějná free-to-play MMORPG hra, do níž autorský tým Astrum Nival nasázel značných 12 milionů dolarů. Je tedy přirozené, že tvůrci chtějí své peníze zpátky. Obvykle je hra placená z měsíčních poplatků, někdy se použijí mikrotranskace; ty byly použity i v případě Allods Online. Mikrotranskace jsou velmi choulostivý a křehký nástroj - sice umožní hrát hru zdarma (hra je financována z nákupu in-game předmětů v obchodě za reálné peníze), avšak velmi, až strašlivě, snadno dokáže hru doslova potopit. Znám to z Battlefield Heroes, kde EA před časem vydali šílený patch, který značně navýšil cenu předmětů ve Valor Points (ty jsou zdarma, získáváte je hraním hry) a přitom výrazně zkrátil časové limity platnosti těchto předmětů (ze 7 dnů na 1 nebo 3 dny!), takže jedinou slušnou možností se vybavit je koupě předmětů s permanentní platností za Battlefunds, čili reálné peníze.

Allods Online nyní čeká podobný, a dost možná i mnohem horší, problém než ten, který trápí Battlefield Heroes. Na serveru MMO Site byl vydán článek s velmi znepokujícími informacemi; a ty se vám nyní pokusím zprostředkovat.

Parfémy klíčem k PvP i raidům - za peníze!

Prvním a asi největším problémem Allods jsou předměty zvané parfémy. Ty hráči umožní participovat v PvP a v raidech (jeden vám dovolí PvPčkovat a raidovat po dobu půl hodiny), mimo toho dokáží odstranit velmi nevděčný a nenáviděný debuff "Fear of Death", který penalizuje smrt snížením všech statistik o 25 % na dobu dvou hodin (!). Tento debuff se dokonce stackuje, a Allods jsou hra, kde největší roli nehrají skilly ani vybavení, ale právě statistiky. Tohle, v kombinaci s parfémy, je výborný recept na katastrofu. Aby toho nebylo dost, parfémy působí jako poměrně dosti účinné buffy a podle dostupných informací hraničí s "owerpowered" stavem.

Největší "bombou" jsou ale nedávno oznámené ceny předmětů! Jeden parfém, popsaný výše, vyjde hráče zhruba na 75 centů! Vzhledem k tomu, že jeden parfém dovolí přístup k PvP a raidům na půl hodiny, tak ta cena je nastavená příšerně vysoko. 20 kousků vám pak dovolí využívat PvP a raidů na 10 hodin - ale bude vás to stát 13,50 $! To je skoro tolik co přibližná průměrná cena měsíčního poplatku (ta podle zdroje dělá asi 14 USD)! Další šíleností je batoh s 24 sloty pro předměty. Cena? "Lidových" 20 dolarů! Celá sranda se skrývá v průměrné ceně měsíčního poplatku - to je těch zmíněných asi 14 dolarů - s tím, že hráč má okamžitý plný přístup k PvP, PvE, raidům, batohům a veškerému obsahu na celý měsíc.

Severoameričtí hráči se z těchto cen totálně zhrozili a když se dozvěděli o cenovém modelu v Rusku, kde jsou předměty snad 10x (!!) levnější, neváhali a jali se pořádně stěžovat na fóru gPotato, kterážto společnost provozuje Allods i jiné hry v USA a Evropě.

Prohlášení Allods Online týmu

V souvislosti s cenami předmětů v Allods Online obchodu a značnou nespokojeností především amerických hráčů se vývojáři rozhodli učinit prohlášení:

Po několik příštích týdnů budeme pokračovat ve vyhodnocování cen předmětů v našem obchodu a začneme uvádět nové předměty, které vám pomohou ve vašem Allods dobrodružství. Chceme si ujasnit, že kromě uvedení item shopu se ve hře nezměnilo nic, co by vám zabránilo v prožití stejného zážitku jako jste zažili v Closed betě. Stále si můžete užít celou hru bez nutnosti utratit jediný cent. Navíc, celá řada předmětů z obchodu je přímo ve hře obchodovatelná, objevuje se v řadě questů a na takové předměty lze narazit i na aukcích od jiných hráčů.

Je fajn vědět, že autoři se k problému obchodu a jeho budoucnosti vyjádřili. Bohužel však notně odbyli prohlášení ohledně značných stížností kolem již zmíněného debuffu Fear of Death dlouhým sdělením, které by se dalo shrnout slovy: "Prověřujeme to". Toto sdělení se dále zmiňuje o tom, že mechanika Fear of Death byla uvedena jako doplněk obchodu, což je značně znepokujující.

Čekat a doufat

US hráčům nezbývá nic jiného než čekat na to, jak vývojáři se hrou a obchodem naloží. Nedávno uvedené Patch Notes v ruské verzi naznačují snížení ceny parfémů (avšak se jedná o Rusko). Samozřejmě, tenhle předmět je stále 10x levnější než ve Státech. Jestli se tyto změny v novém ruském patchi projeví i v americké verzi, zůstává ve hvězdách.

Komentáře čtenářů MMO Site a můj názor

Čtenáři MMO Site - zdroj zajímavých informací

Pod výše zmíněným článkem se rozpoutala vskutku zajímavá diskuze. Hned první příspěvek upřesňuje informaci o batohu - ve skutečnosti platíte 20 dolarů ne za 24-slotový batoh, ale za 6-slotový, který rozšíří standardní batoh z 18 slotů na 24! O pár příspěvků níže se píše o tom, že ceny předmětů v EU jsou nižší než v USA. Hned poté jeden Američan rozvíjí pěknou úvahu o výši cen předmětů:

Americký dolar je totiž slabý a ekonomická situace v USA není nejlepší. gPotato získali vynikající hru, možná tu nejlepší, tak se z ní snaží vyždímat maximum peněz. I když si hru užívám a dostal jsem dvě postavy na 20. úroveň, nevidím to na dlouhé hraní; právě díky gPotato. gPotato zabili hvězdu MMO žánru.

Další čtenář rozvíjel teorii o tom, že za ceny můžou Nival Astrum, kteří mohou nárokovat "Creative Control" nad obchodem, tedy právo rozhodovat mimo jiné i o cenách předmětů ve hře. Astrum Nival jsou také distributorem MMO her na ruském trhu. Hned další komentář vše ale osvětlil:

Myslíš si to špatně (jedná se o reakci na výše zmíněný příspěvek - pozn. Torham). gPotato nastavují ceny pro svoje CS (cash-shopy, obchody s ingame předměty - pozn. Torham). V závislosti na licenčním ujednání (propůjčení nebo koupení IP pro hostování a distribuci) gP dá nastavenou cenu za licencování, pak dle různých licenčních podmínek po určitém čase platí Nivalům licenční poplatky (obvykle někdy uprostřed Open bety či releasu). Astrum Nival nemá kontrolu nad cenami, které gPotato nastaví.

Několik čtenářů dokonce diskutuje nad možným koncem hry!

Dobrá, když 95 % lidí z komunity uznalo ceny za nehorázné, pak z toho může být opravdu nepěkný problém. Ovšem, jediný způsob selhání hry je bojkot obchodu ze strany hráčů.

LOL, špatné hry s předraženým obchodem.

Fail, hra může klidně i skončit.

Můj názor: Tak tohohle jsem se bál...

Ano, bál jsem se toho. Po zkušenostech s Battlefield Heroes, kde freeloading (hraní kompletně zadarmo) je pořádný kus umění (avšak je relativně dobře hratelný - musíte být chytří a mít skill) a kde je takový hráč dosti znevýhodněn, jsem s nepříjemnou tichostí očekával jak se Nivalové a gPotato vypořádají s problematikou mikrotransakcí u Allods Online. Na tu hru jsem se opravdu těšil. Když jsem začal hrát za League, upoutal mě pěkně zpracovaný tutoriál ve věži napadené astrálními démony. Následná, startovací lokace Evermeet Isle, vypadá přímo úchvatně - vskutku nádherný ostrov zavěšený ve vzduchu s krásně zpracovanou oblohou; a kolem ostrova křižovaly obrovské lodě. Fakt pastva pro oči, v rámci free-2-play MMO her určitě. Allods Online měla našlápnuto na pozici opravdové AAA hry, naprosté bomby. A jestli se současným stavem Nivalové a gPotato něco neudělají, místo herního nebe může tuhle hru čekat katastrofa!

Existují jisté hlasy, že předměty snad zlevní a navíc v Evropě jsou údajně levnější než v USA. Takže pokud tomu bude pravda, problém asi zmizí. Vážně? A co Fear of Death? Mne v této úvaze nejde tolik o částky (i když současné US ceny nahánějí hrůzu), ale o princip - Fear of Death je naprosto šílený debuff, který vám po smrti na dvě hodiny (!!!) sníží všechny statistiky o 25 % a dokonce se stackuje! To znamená, že s každou další brzkou smrtí se statistiky neustále snižují. Dvě hodiny, to je šílená doba. Takže co se dá dělat? Když zemřete, jste lidově řečeno v čudu. Buďto si dvě hodiny počkáte na odeznění Fear of Death nebo si za reálné peníze koupíte parfémy, které vám ten debuff odstraní. Jenže - chtělo by se vám čekat dvě hodiny kvůli debuffu? Allods Online je hra těžce zaměřená na statistiky - pokud máte nízké staty, tak skvělá výbava ani mocné skilly nic neznamenají. A pokud chytíte Fear of Death několikrát za sebou, můžete zapomenout na nějaký solidní výkon v soubojích s moby či dokonce v PvP nebo proti bossům.

Dokázali by jste si představit, kdyby něco takového bylo třeba ve World of Warcraft? Asi si pamatujete na můj článek o smrti v MMO hrách - psal jsem tam, že Allods mají mírný postih za smrt v podobě čekání na oživení. Se spuštěním Open bety a uvedením Fear of Death to už suverénně neplatí. Chtělo by se mi říct: "Zlatý WoW a 25 % poškození výbavy + určitá ztráta XP!". Jsem zklamaný, zatraceně zklamaný. Všechny diskuze jsou zatím trošku předčasné a Open beta stále nabízí volný přístup k veškerému obsahu. Ale co po releasu hry? Jestli tvůrci a distributor s hrou do zahájení ostrého provozu (který paradoxně začal už teď - postavy z Open bety nebudou vymazány), Allods Online se může stát obětí značných problémů. Nemohu spekulovat o konci hry, ale jestli se hráči sjednotí a budou vážně bojkotovat ingame obchod, je možné, že krásné allody (ostrovy vznášející se ve vzduchu - podle nich je hra pojmenována) se z MMO scény vypaří jak pára nad hrncem.

Zatím je trošku brzo soudit, ale tohle nevypadá dobře...

Diskuze k článku

avatar 1. (#1712) Heady sepsal 22.2.2010 0:32
Tak tomu říkám pěstí mezi oči
avatar 2. (#1713) Torham sepsal 22.2.2010 0:40
Zobrazit | Přesunout - Odpověď na příspěvek #1712 uživatele Heady
Souhlasím...skoro se mi chce brečet, ta hra byla (téměř) 100% pecka! A oni ji takhle pohnojí...
avatar 3. (#1714) Sheepa sepsal 22.2.2010 1:24
Dobře sepsané... No uvidíme co bude. V nejhorším to pohřbí hru a naši guildu asi. Snad se tak nestane.
avatar 4. (#1715) Batchman sepsal 22.2.2010 1:39
jen par pripominek pokud vim tak nejsou parfemy na pve a pvp a na shazovani FoD ale je to jeden ktery dava imunitu vuci FoD na 30min, tudis i ho sunda pri pouziti a FoD se da sundat i za myrthy (nevim jak v instancich protoze se mi zda ze se sundava mimo purgatory u npc), ale prijde to na neskutecne goldy v dobach kdy se dali jeste goldy nejak ryhleji ziskavat z pokladu, prisel dalsi podraz od gpotato v tom ze muzete otevrit jeden poklad za den, ve vysledku muzete hrat zadarmo ale musite mit neomezene mnozstvi goldu, normalni hrac co hraje par hodin za den muze rovnou zapomenout na nejake nakupovani myrthu na sundavani FoD :D
avatar 5. (#1717) Torham sepsal 22.2.2010 7:08
Zobrazit | Přesunout - Odpověď na příspěvek #1715 uživatele Batchman
O možnosti sundat FoD myrthem jsem slyšel, ale nepsal jsem to tam, protože se to pohybovalo v rovině spekulací. Ohledně těch pokladů - to je hodně nepříjemné.
avatar 6. (#1718) Zikk sepsal 22.2.2010 7:10
Perfektně shrnuto! To by si měli přečíst ti co za tím systémem stojí.
avatar 7. (#1719) Andy sepsal 22.2.2010 10:43
Každá kačka z mikrotransakcí nad rámec krytí nákladů a vývoje hry je špinavej obchod, ať si kdo chce říká co chce.
avatar 8. (#1721) Batchman sepsal 22.2.2010 14:24
to s myrthama neni spekulace, naklady jim ty mikro nepokryji ani tak kdzy vyhodily 12mega dolaru na f2p hru :D
avatar 9. (#1722) .kE_ sepsal 22.2.2010 16:26
upřímně to vyřeší můj problém.. otázku, jestli hrát Allods online, nebo naplno Heroes of Newerth a s Cataclysmem se vrátit k WoW
avatar 10. (#1723) Batchman sepsal 22.2.2010 16:34
kazdopadne hraj jen HoN a ser na wow ani cata mu stavu nevrati ;)
avatar 11. (#1724) Heady sepsal 22.2.2010 17:06
Ještě je naděje, že si uvědomí ten špatnej tah a zruší to. Ale jak znám rusáky...
avatar 12. (#1725) Batchman sepsal 22.2.2010 17:16
neni nadeje protoze na ruske verzi za to ocividne lidi plati, jedine co se bude menit sou ceny v itemshopu :)
avatar 13. (#1726) Gestah sepsal 22.2.2010 17:19
Taky jsem se skutečně těšil a toto? Můžu si Allods vyškrtnout.
avatar 14. (#1727) Wayne sepsal 22.2.2010 17:36
Taky jsme myslel ..... no nic objevil jsem kouzlo Lords of the Rings Online ( momentalne nejlepsi MMO a i nejhezci )
avatar 15. (#1728) Five sepsal 22.2.2010 18:17
Zobrazit | Přesunout - Odpověď na příspěvek #1725 uživatele Batchman
No myslim si, ze jen zmena cen jim nepomuze. Platit nekomu za to, ze me nekdo zabil, nebo za pvp a raidy urcite komunita hracu rychle zavrhne, aspon v to doufam, nebo doufam, ze aspon rychle zkrachujou. Tohle je fakt zlodejina cislo jedna, nereknu prodavat treba mounty jinejch vzhledu, hezci hadry, nebo ruzny p*covinky, ale chtit platit za nepostradatelnou cast herni zabavy a prezentovat to jeste jako F2P mi prijde nehorazny.
avatar 16. (#1729) Mellcore sepsal 22.2.2010 20:06
Tak tohle je hodně špatný, jj, doufal jsem ze z item shopu bude spis takovej stylish shop a ne buff a OP shop, a kdyz za jeden item date skoro bezny mesicni poplatek, tak to meli fakt udelat P2P...
avatar 17. (#1730) Batchman sepsal 22.2.2010 20:14
vis jak na f2p nalakas vis lidi a ne nadarmo vsechny sfinarny zacinaji na vysokych lvl kde uz se tezko s tou postavou loucis ;)
avatar 18. (#1732) Torham sepsal 23.2.2010 9:13
Zobrazit | Přesunout - Odpověď na příspěvek #1728 uživatele Five
A kdyby jenom to...je tam i ten Fear of Death. To je tak hnusně OP debuff, že řada lidí raději nakoupí parfémy (imunita na FoD na 30 minut) než aby DVĚ HODINY čekali, než se jim vrátí staty do normálu, aby ti lidi mohli něco ubojovat...Allods je stavěná na staty; a tohle je právě to neštěstí.
avatar 19. (#1733) afro sepsal 23.2.2010 9:40
zase parfemy muzes mit z daily questu...a pokud si je clovek nafarmi, neni problem...ten FoD na 1h 45min je fakt zlej, ale co se da delat...ceny v item shopu nebudou tak zly..v Rusku taky precenovali a jiz je to tam hratelne...20x parfem = 1euro myslim ze..:)
avatar 20. (#1734) Rubico sepsal 23.2.2010 10:15
Co se týče FoD, neřeší to ressurection?
avatar 21. (#1735) Metiu sepsal 23.2.2010 10:21
Allods je blbost za tim si stojím, kopie nic jinýho když to zanikne budu jen rád.
avatar 22. (#1736) Rubico sepsal 23.2.2010 11:44
avatar 23. (#1737) Graazl sepsal 23.2.2010 13:15
Zobrazit | Přesunout - Odpověď na příspěvek #1735 uživatele Metiu
Dokážeš si ve své dosebezahleďenosti připustit, že existujou lidi co se jim ta hra líbí / líbila? Skoč do zdi radši, místo komentářů jako je tenhle...
avatar 24. (#1738) Kicker sepsal 23.2.2010 17:58
Metiu bude asi další WoWkař co tvrdí, že každá jiná MMO než WoW je WoW klon.. Protože má tohle, protože má takovou grafiku atd.. Alespoň ho tak tipuju, takovejch lidí sou mraky - velká šance, že se trefím :D
avatar 25. (#1739) gc3non sepsal 23.2.2010 18:06
Tohle je u FreeMMO normalni,to chce čas
avatar 26. (#1740) Poky95 sepsal 23.2.2010 18:13
Ta hra měla zatraceně velkej potenciál ... jestli to nespraví, tak to bude škoda.
avatar 27. (#1741) JohnG sepsal 23.2.2010 18:22
Metiu: Kopie WoW asi těžko Grafika z uplně jiným nádechem,Jeto FFA,hratelnost je taky jiná(celkem mi vyhovuje)craft jiný,WoW se to zas moc nepodobá.
Takže s dej Facku.Jo a není tam 100 malejch děcek co ždá o G
No já osobně se do shopu nepodival ceny nevím ve hře mi nejde takže nvm xD ale jestli je tak jak je psano tak Fuj ruce od toho ale zas ta hra mne celkem baví a doufám že bavit bude a ta hra bez otionku na FoD se dá hrát ale z tím PvP doufám že to pude i bez nich.
avatar 28. (#1742) Five sepsal 23.2.2010 18:37
Myslim, ze FoD snad zrusej, protoze si stezuje fakt hodne lidi. Otazka, co udelaj s tim pvp a raidama. Nejde jen o FoD, ale celej ten itemshop je uplne mimo.
avatar 29. (#1743) DeadUndead sepsal 23.2.2010 20:35
Kdo si stěžoval, že blizz vymačkává WoW hůře jak citrón, tak po tomhle zavře pusu :-D.

Hrál jsme to, teď si dám pauzu, protože nehodlám investovat čas do "zajíce v pytli".

Bravo, asi to totálně podělají :-( .
avatar 30. (#1744) Metiu sepsal 23.2.2010 22:02
No já wow nesnášim a k WOWku přirovnávám hry který stojej za ...... Když se na tu hru kouknu tak je to jen kopie nic originálního a jen z lidí chtěj vytřískat prachy ať si vezmou řpíklad z Guild wars.
avatar 31. (#1745) Metiu sepsal 23.2.2010 22:05
To kicker: Kdybych si měl vybrat mezi Aloodsem nebo wowkem určitě bych zvolil wowko(obě hry nenávidim), ve wowku máš víc možností a nejseš tak obrovsky omezen. U hry si cením originality, hratelností a neomezeností, což si myslím že Allods nesplňuje ani polovniu, jako wow. Já sem spíš na Hry tipu Ultima online, Atlantica online, Mortal.
avatar 32. (#1746) Metiu sepsal 23.2.2010 22:06
Jo a ještě bych dodal kdyby radši nacpaly tech 12 mil do Mortalu online dopadlo by to lépe.
avatar 33. (#1747) Graazl sepsal 24.2.2010 8:20
Fajn, já myslim že je to teďka vysvětlený a každej si udělá obrázek sám. :-)
avatar 34. (#1748) Denamir sepsal 24.2.2010 10:59
Blizzard do budouccna pláneuje WoW taky jako freečko s micropoplatkama, tam teprve v CS budou pálky panečku :D
avatar 35. (#1749) DeadUndead sepsal 24.2.2010 11:59
Guild Wars jako příklad? A kolik to hraje lidí? Moc ne, tudíž není třeba tolik na údržbu...

Ale kdyby WoW nebralo poplatky se současným počtem hráčů, tak by bylo každý měsíc v obrovském mínusu. Ve WoW je výhodou komunita a blizzard který se o to velice stará.
avatar 36. (#1750) archie sepsal 24.2.2010 12:15
Také přispěju svou trochou do mlýna. Nejprve trochu OT, on to je víceméně klon WOW. Ale komu se tenhle styl líbí, mohl by být spokojen. A zpět k mikrotransakcím. Je to přesně jak se píše v článku, cesta do pekla jinak dobré hry mezi free tituly. Další problém je třeba v truhlách, která představují jakýsi "rare" drop z mobů. Padají totiž zamčené a když jsem se pídil po klíči - bude se prodávat v shopu. Ale itemshop už zase nefunguje, takže jsem si to nemohl ověřit :-( Tolik k plnému vyžití hry.
avatar 37. (#1751) JohnG sepsal 24.2.2010 12:24
Metiu: To je Fakt Mortalu by to hodne pomohlo xD.
WoW je vlmi opecovávaná hra a furt se oni nekdo stará.Guild Wars I je Vyjmečná tím že prostě nemá měsíční poplatky ale Nemá ani Craft jeto velmi na Ho..o Já WoW né přimo nesnáší ale už to není ono to co v Classic Ten byl nejlepí :-/ Tet je to hra pro děti mount od 20 což je hruza.A všechno sou malé nemyslící Tupé Děcka!!!(až na vyjímky)Nevím Co si Gpotato představuje u hry z TITulem FFA Bez PvP/PvE. To asi nebude to pravé ořechové.Těď to je Neslané Nemastné Takže nevím.:-/
avatar 38. (#1752) Mellcore sepsal 24.2.2010 13:18
Pojdte na age of conan za 2600kc na CELEJ ROK :)...ted je to jeste k tomu hratelnejsi nez kdyz jsem hraval pri spusteni prvni mesic :D predelali staty u itemu a featy atd.:) takze se to hned lip hraje :D sry za OT :D Jinak s Allods si davam pauzu do ty doby nez vyjde patch a uvidi se jake jsou zmeny, jak v IShop tak celkove ve hre :)
avatar 39. (#1753) JohnG sepsal 24.2.2010 13:42
V Age of Conan Mám 32 a hra mně nebaví.Uplně e vní strácim Q sou nepřehledné a nevím no..
avatar 40. (#1754) Poky95 sepsal 24.2.2010 14:08
Není to proboha jedno ? Atˇje AoC, WoW nebo GW jakékoliv ... tady se řeší Allods, někomu se ta hra nelíbí, fajn, řekl svůj názor a dále to řešit nemuseíme ne ? Tu jde zkrátka o ten šílený systém mikroplateb. Ale když jste to už načnuli ... kdybych mmo hry nenáviděl protože to jsou kopie jiný her, tak bych si asi moc nezahrál ... dokonce ani to WoW bych hrád nemohl.
avatar 41. (#1755) Poky95 sepsal 24.2.2010 14:08
Hrát*
avatar 42. (#1756) Denamir sepsal 24.2.2010 17:17
Všechny hry jsou kopie praotce Pongu :D
avatar 43. (#1757) Metiu sepsal 24.2.2010 17:19
No ale jako jak si chtěj získat hráče ? Originalitou ne, Hratelností ne, "šikanou" hráčů si je jen odpudí tak na co je chtějí nalákat? Todle měli udělat až tehdy až bude hra oblíbená a bude naní mít mnoho lidí rozehrané účty a ne jim to hnedka vpálit do huby.
avatar 44. (#1758) Wayne sepsal 25.2.2010 0:50
Vyprdte se na Allods a pojdte hrat LOTRO to je moc krasna hra ...podle meho momentalne rozhodne nejlepsi MMORPG
avatar 45. (#1759) Metiu sepsal 25.2.2010 7:50
No akorat problem že je to placený :-) a já za hraní rozhodně peníze utrácet nebudu :-).
avatar 46. (#1760) Graazl sepsal 25.2.2010 8:26
Však jednou vyrosteš a rád si za hraní zaplatíš... :)
avatar 47. (#1761) JohnG sepsal 25.2.2010 10:20
Metiu je čistokrevný pirát internetu xD
Originalita tam zrovna moc není ale je to podobné(né kopie) WoW a je to FFA.Hratelnost tam určitě je a baví mně to. Ikdyž se tam ukazuje streotyp tak mne to baví.Lotro je Placené a 7k se mi nechce dát za doživotní xD.Já ještě nevyrostl a hry si platím xD.
A i WoW má něco v sobě z jiných her...Dneska už je těžké být origiální Protože ať děláš cokoliv vždy ti někdo řekně že to je Buď Kopie WoW jak trvdí Metiu Nebo L2 prostě dneska už to není lehké xD.
A podle mne je Allods dobrá hrá z Blbým CS...de se natoto hrabe Perfect World nebo podobné Stračky
avatar 48. (#1762) JohnG sepsal 25.2.2010 10:21
Poslední Věta Oprava:Kde se na to to hrabe Perfect World nebo podobné Sáčky xD
avatar 49. (#1763) Batchman sepsal 25.2.2010 10:26
ocividne nemas poneti jak je pwi dobre :D
avatar 50. (#1764) JohnG sepsal 25.2.2010 10:41
\\Ani moc ne :-)
avatar 51. (#1765) JohnG sepsal 25.2.2010 10:41
Zobrazit | Přesunout - Odpověď na příspěvek #1764 uživatele JohnG
\\\Jakože žení moc dobré
avatar 52. (#1766) Batchman sepsal 25.2.2010 11:36
jako ze nemate poneti co je dobre ze jo, nebo jste to nehrali, nebo zas skilleri co udelali 10lvl, TW nejvic :P
avatar 53. (#1767) JohnG sepsal 25.2.2010 14:22
Já Netrvdím že to je totalní tragédie ale prostě že pro mně je allods Lepší než většina FFA.Konec Tečka xD
avatar 54. (#1768) Denamir sepsal 25.2.2010 16:27
Nejlepsi free fra, to je bez debat, zatim..
avatar 55. (#1769) Batchman sepsal 25.2.2010 17:25
jen tak co je na allods dobreho krome grafiky? takovy objektivni pohled uz nekdo dokaze nebo furt u vas vladne pocatecni manie? ;)
avatar 56. (#1770) DeadUndead sepsal 25.2.2010 22:45
GH ve stylu lodí, talenty a jejich složitější resetování... jinak o ničem dalším nevím

zase tak úplně totálně super to není, ale jeden z top free MMO to je
avatar 57. (#1771) Metiu sepsal 26.2.2010 9:06
No stejně si myslím že nejlepší z těch Free MMO byl Silk Road, ale nevím jak je to teď.
avatar 58. (#1772) Graazl sepsal 26.2.2010 11:03
Uf čekal jsem nějakou pecku aspoň, ale Bot Road? :P S každou hláškou zvedáš laťku.
avatar 59. (#1773) JohnG sepsal 26.2.2010 12:13
To máš pravdu xD
avatar 60. (#1774) Metiu sepsal 26.2.2010 15:48
Grazle ty si fakt vul, přečti si muj příspěvek, že sem to hrával, nevím jak ej na tom teď ale předtím to byla jedna z nejlepších Free MMO pokud je to teďkon ta "bot road" tak určtiě v poslední době, když sem to hrával byla to suprová hra. Tedkon bych vyzdvihl Atlanticu online, jedna z nejlepších Free mmo.
avatar 61. (#1782) Poky95 sepsal 27.2.2010 11:27
Zobrazit | Přesunout - Odpověď na příspěvek #1774 uživatele Metiu

S tou Atlanticou musím souhlasit, má skvělý nápad ... hrál jsem ji sice jen asi hodinu, ale bylo to dobré.
avatar 62. (#1785) Metiu sepsal 27.2.2010 22:01
No já ji už hraji přez 2 měsíce.
avatar 63. (#1814) Denamir sepsal 2.3.2010 14:37
Allods je lepší :p
avatar 64. (#1815) Batchman sepsal 2.3.2010 16:09
jn pokud davas prednost tupemu klikani na hotkey misto mysleni v boji tak na to je lepsi :P
avatar 65. (#1824) orange125 sepsal 3.3.2010 20:34
nechci byt nezdvorili nebo sprosty, ale FoD se da schodit pomoci Mirchu, parfemy se daji nafarmit z dayli questů, nechci bejt nejak moc narocnej, ale jestli mate neco proti hard core hracum tak jdete hrat neco lehciho jako napriklad WoW :P hru hraji je to bomba a vy co to jen odsoudite podle clanku a udelate maximalne tutorial jdete k certu :*
avatar 66. (#1825) afro sepsal 3.3.2010 20:37
Stejne jako kdyz vsichni breceli, ze mobove maji obrovske mnozstvi hp, tak to neni pravda...tahle hra je hlavne o equipu a pokud ho udrzujete na poradne urovni, moby padaji dolu jak svestky..proto si myslim, ze hronit FoD je prehnane...ano, prehnana je i jeho doba, ale co by jste zase chteli? f2p hra, kde vam vse pujde hladce bez placeni? ale no tak..:)
avatar 67. (#1833) Zikk sepsal 4.3.2010 18:17
Problém je spíš v přehnaný cenách v IS. 7000$ za last lvl runu je fakt dost. V EU IS to není tak zlé, ale přesto např cena právě této runy nepůjde pod 700$, což je cena v ruské verzi.
Přesto je problém i v systému, neboť nutit hráče platit za pve nebo pvp nemá nic společného s F2P a k tomu ještě za vyšší cenu než je průměrný měsíční poplatek P2P her.

To orange125: počkej na patch 1.0.0.7 to bude teprve bomba... FoD na 2 hodiny, stackuje se a neodpocitava se kdyz jsi off. Ano muzes to sundat "Mirchama", ale těch moc zadarmo nemáš tzn. budeš si je muset koupit a v tom případě ti vyjde levněji koupit 20 parfemů, které tě vyjdou na 2€, získáš tím 10 hodin hraní a pokud hraješ cca 2-3 hodiny denně tak je spotřebuješ za 3-4 dny -> měsíc hraní vychází na 18-20€. A argument, že parfémy dostaneš z daily Q je naprosto zcestný, protože to získáš denně ubohých 30min. Ten Q slouží víceméně jako reklama na IS.

Prostě F2P systém se dá řešit mnohem lépe a myslím, že na tom Astrum Nival nevydělá tolik kolik by při jinak nastaveném systému mohl.
avatar 68. (#1834) afro sepsal 4.3.2010 19:15
Ziku nestvi me..:) nevim o cem mluvis, ale nejspis o holy ruine, ze? Ta stoji 700gpotato a to vyjde cca na 200kc, to neni tak zle...Mirhy jsou levne, 1000 za 1g? Pokud se FoD bude sundavat za 10k Mirhu, stale je to jen k smichu a na lvlu 40 zadny problem..z me zkusenosti, IS k hrani Allodsu vubec nepotrebuji (mluvim zatim o lvl 31, kde zadny potize nejsou)..jen bych si stezoval na ten bagl, ale i ten muzes dropnout z chesty..:) Breci jen ti, kteri hru poradne nehrali, cenny jsou prehnane to je pravda, ale ke hrani z item shopu nic nepotrebujes..:) Chces PvP? Nakup si Mirhy za 200g a zabijej League, jak jen to jde..:)
avatar 69. (#1835) afro sepsal 4.3.2010 19:19
a vlastne...vis k cemu bych to prirovnal? Ve WoWku mas tohle na 10min + opravu equipu a to se rovna FoD...sam vim, ze 3 hodinovy wipovani v dungu me stalo neskutecne moc goldu..:)
avatar 70. (#1836) Zikk sepsal 4.3.2010 19:32
Ne mluvím o runě, která se v EU shopu snad ještě neprodává. V US verzi stojí 7000$ v ruské verzi 700$.
avatar 71. (#1837) Zikk sepsal 4.3.2010 19:34
Jooo jinak Mirhy ti parfémy nenahradí, protože z parfémů máš bonusy, které budou v budoucnu asi docela potřeba :)
No uvidíme, osobně mě ten IS, FoD atd. zatím nevadí.
avatar 72. (#1840) orange125 sepsal 5.3.2010 11:37
protoze jsi lvl 18 :P a nemluvime o Parfemerch, ale mluvime predevsim o FoD ktere dokaze odradit, nic o tom ze ti mirhy dokazou nahradit parfemy, jen sem rekl ze FoD se da zrusit za pomoci Mirhu
avatar 73. (#1906) AdGood sepsal 13.3.2010 19:47
Osobně si myslím že FoD na Cca 2h je krapanec přehnané ale pokud se to kombinuje např z 2 hry nevidím v tom žádný problém.
avatar 74. (#2467) Cels sepsal 6.11.2010 11:50
Pls takže bez tech parfemu tam nemuzu zadnej raid ani pvp?a jde ziskat jinak nez koupenim v shopu??
Přispívat mohou pouze registrovaní uživatelé

:: Rychlovky

© 2008-2024 MMOGames - systém naprogramoval Ondřej "Kalimero" Vašíček, design vytvořil - Vítek "Whizzzkey" Matuška, obsah - redakce
Tento server dodržuje právní předpisy o ochraně osobních údajů. Všechna práva vyhrazena. Bez svolení redakce není možno texty dále rozšiřovat!
Blogované AlterEgo | Seriál Prison Break
načítání načítání