Recenze hráče Murdy

Hra: Final Fantasy XI
Klady:
  • Množství povolání
  • Support job system
  • PvE obsah
  • kombinace lvl + skill systému
  • High-End hry
  • obtížnost
  • Elementy a jejich využití
Zápory:
  • Absence PvP (pouze duely)
  • interface + ostatní prvky z PS2
  • ping serverů
  • není tutorial
  • grafika
Recenze:
FFXI je velmi originální MMORPG, disponující systémem tzv. "support povolání". Na samotném začátku máte na výběr "pouze" ze šesti různých specializací, přičemž volba vašeho povolání není definitivní - povolání můžete ve Vašem příbytku kdykoli změnit na jiné. Po dosažení levelu 20 a splnění příslušného questu si můžete vybrat druhé povolání jako "podpůrné" (tzv. Support Job - SJ). Po 30. levelu je pomocí questů možné odemknout dalších 14 povolání, která lze samozřejmě dle potřeby přepínat, každé z nich však nejprve musíte "naexpit" jako hlavní. Level SJ se vždy rovná polovině lvlu vašeho primárního povolání. Vše je umocněno kombinací klasického "level" a "skill" systému - zabíjením mobů dostáváte exp, používáním různých zbraní, kouzel a skillů zase zvyšujete jejich hodnoty ("namaxováni" většiny skillů není nikterak jednoduché), čímž například u zbraní získáte nové speciální údery.
Za negativní stránky hry považuji především interface převzatý z PS2, opravdu se na něj zvyknout dá, spoustu lidí však odradí. Absence tutoriálu také "nováčkům" zrovna nepomůže, při plnění questů máte většinou k dispozici minimum informací a bez wiki.ffxiclopedia.org se hrát vpodstatě nedá .)
Jedním z největších záporů FFXI bylo až donedávna vlastní "shánění party", jelikož jednotliví hráči museli být max. 3 lvly od sebe, jinak byla penalta ve formě nižších exp dost patrná. Naštěstí byl již do hry implementován tzv, Level Sync system, pomocí kterého se mohou všichni členové grupy nastavit (synchronizovat) na stejný lvl.
Co se obtížnosti hry (jak PvE tak Craftu) týče, jedná se spíš o HC, každá smrt bolí, ztrátíte 10% EXP (dá se eliminovat "Raise" kouzlem vyšších úrovní) a také je zde možnost "lvl down".
High-End hry je velmi rozmanitý (vlastníte-li datadisky), ve FFXI je vlastně stále co dělat. Za zmínku určitě stojí i využití přírodních elementů (Fire, Water, Earth atd.), každý "in-game" den (Firesday, Watersday, Eartshday...) totiž převládá určitý element, což má vliv jak při boji, tak při craftu, a aby toho nebylo málo, vliv má i konkrétní fáze měsíce .) Grafika a celkové zpracování již dnes samozřejmě nikoho "neoslní", svému účelu však poslouží .) Trochu zarážející je "ping" na herní server, který při masových bitvách (Campaign Battles, Besieged) dosahuje brutálních hodnot (až 2,5k). Vzhledem k systému boje je však FFXI i v těchto situacích stále hratelné.
Na závěr ještě link na EU stránky SE, kde je k dispozici též 14ti denní trial.
playonline.com/ff...index.shtm
Vloženo: 4.4.2009 12:29 | Naposledy upraven: 4.4.2009 18:21
Hodnocení: 90% | Grafika: 60% | Šance na závislost: 3 z 5 | Časová náročnost: 4 z 5

:: Rychlovky

© 2008-2024 MMOGames - systém naprogramoval Ondřej "Kalimero" Vašíček, design vytvořil - Vítek "Whizzzkey" Matuška, obsah - redakce
Tento server dodržuje právní předpisy o ochraně osobních údajů. Všechna práva vyhrazena. Bez svolení redakce není možno texty dále rozšiřovat!
Blogované AlterEgo | Seriál Prison Break
načítání načítání