Recenze hráče Lord of the Hell

Hra: Freelancer
  • propracovaný bojový systém
  • volnost
  • omezenost některých funkcí (v originále nejde těžit asteroidy ani obchodovat pomocí transportních lodí)
Freelancer je akční střílečka umístěná do prostorného vesmíru. Hráč si může vybrat z pestrého výběru zbraní, raket, odpalovačů min, štítů a posilovačů rychlosti. V "módech" lze najít nejrůznější předělávky, přídavky a "vychytávky". Například nové lodě, zpřístupněné lodě z originální hry (obchodní: Transport, Large Transport, Train... biteví: křižníky, doprovodné plavidla-gunboaty až po velké bitavníky), nové systémy, lepší grafika, zbraňový systém, štítový systém, možnost posílení trupu atd.

Freelancer jde hrát po internetu a oficiálně je maximální počet hráčů na jednom serveru 128. Pomocí úprav se to dá zvednout na 200 (teoreticky na 256, ale server je velice nestabilní). Microsoft vypověděl před lety podporu hře a vypnul globální server, takže se hráči musí připojit k novému globálnímu serveru nebo přímo na server, kde hrají, pomocí příslušného softwaru u hry.

Hráči na serverech hrají tzv. Role-Play. Každý si může vybrat jakou postavu bude představovat. Na jakou stranu se přidá. Asi na každém serveru, jak na zahraničních, tak na českých jsou dvě skupiny a to piráti, s kterými přichází pirátství, pašeráctví ... kriminalita a muži zákona, kteří tyto piráty "krotí". Dále se občas objevují obchodníci, teroristé, ale převážně "Freelanceři" - hráči, která se nikam nepřidali a dělají ci co chtějí.

Ve světě Freelanceru záleží pouze na hráči samotném čím se stane, co bude dělat a jak bude dobrý. Freelancer není hra, kterou si prostě "zaplatíte". Záleží na bojových schopnostech hráče samotého a výbava je až druhá, takže ty, co si myslí, že to je jen o tom koupit si nejlepší loď a sehnat nejlepší zbraně (což na některých serverech může být dost těžké), tak je musím zklamat. Proto je tato hra vskutku unikátní. Bojový systém je pro začátečníka "složitější", ale časem si člověk zvykne. Záleží hodně na nastavení kláves a taky na zručnosti. Jsou momenty, kdy se musí hráč s lodí otáčet, jak čert na kolotoči a při tom střílet, uhýbat a pouštět miny nebo torpeda či rakety. Všem doporučuji, aby si prošly nastavení a vše si vyzkoušeli.

Jak psal kolega, českých serverů moc není a nikdy jich moc nebylo. Vím o dvou serverech a každý nabídne něco jiného.

Jen pro úplnost sem hodím dva screeny vylepšené grafiky, snad administrátoři prominou...

A dvě videa: