Uživatel Gestah v čase 3.1.2010 12:55 napsalNo, mezi fantasy hrami se originality moc nedočkáš. Až na výjimky samí elfové, orkové a xkrát vytěžená klišé :)
Můj nejoblíbenější žánr je fantasy, a to v knihách, filmech i hrách, tedy úroveň reality může být nulová. Pokud se budeme bavit o MMO tak nejdůležitější je příběh, originalita a technické zpracování. Grafického ztvárnění a realističnosti si přestávám všímat po několika dnech hraní.
Uživatel Heady v čase 3.1.2010 23:18 napsalTak nějak. Já prostě beru i vyšší úroveň reality (Arma a podobně, Sim City 4), avšak tam musí být i klasické herní prvky, které hráči jasně řeknou, že je to hra a ne náhražka reality (nejobvyklejší jsou jasně savy a třeba v případě toho Sim City nějaká zjednodušení či principiální úpravy oproti reálnému stavu kvůli potřebám herní mechaniky - třeba v Sim City sám stavíš školy, policejní stanice a podobně; tudíž jsi jejich zřizovatelem. Ve skutečnosti tyhle instituce zřizuje stát či kraj, avšak ne město - jenže ve hře by to dělalo problémy, proto je to takhle upravené).
Já si myslím, že velký množství reality ve hrách je špatně. Proto to jsou hry. Pro mě je v MMORPG ideální stav, při kterým si nikdy neřeknu - Tak tohle je teda už přehnaný. Jakmile to nezazní, u mě je to v pořádku.
Realitu musím vidět v promyšleným konceptu, kterej dává smysl.
Pak můžeme mluvit o alternativní realitě. Pokud věci dohromady dávají smysl jako celek, nemám sebemenší důvod to porovnávat se skutečností. Proto hry přece nehraju.
Uživatel Kalimero v čase 7.1.2010 11:26 napsalAno, tohle je jeden z důvodů, proč jsem si Fallen Earth tak oblíbil a proč jsem té hře věnoval ten čtyřdílný seriál. Ta hra je hodně, ale fakt hodně uvěřitelná. Zničený svět, založený na bázi reálného světa, kde přeživší zformovali nározově odlišné různé spolky a skupiny (zde frakce). Na těch frakcích se mi líbí, že každá je uvěřitelná, že každá má svůj pohled na svět, důvod existence, svůj hlavní cíl i myšlenku. Třeba CHOTA chtějí zničit vše civilizované, pomstit se lidem za zničení světa (svět si totiž lidi zničili sami atomovými bombami ve strachu z pandemie viru Shiva). Techové jsou učení a vědecky založení lidé, kteří chtějí světu navrátit jeho bývalou slávu a technologickou vyspělost - avšak kvůli tomu jsou na kordy s CHOTA a ochránci přírody Vistas. A tak dále, ty frakce jsou prostě navzájem komplikovaně propojené a celý systém je uvěřitelný a dává smysl. Jen škoda, že mechanika frakcí ve hře trošku kulže v PvP a ve vztahu k hráčským klanům :(
Ani s uvěřitelností světa to není žádná výhra, přesto tu jsou hry jako Fallen Earth - mmogames.cz které nám ukazují, že jde udělat jak prostoředí reálné (postapo) tak uvěřitelné (logické frakce a jejich pohled na svět)
Uživatel Kalimero v čase 7.1.2010 11:26 napsalSouhlasím, v tomhle ohledu je realita ve hře přínosná.
Jinak co se týče velké reality ve hře alá Arma nebo simulátory, proč ne? Hry jsou jednak od toho aby nezávazně bavily, tj ty arkádovější věci, ale stejně tak jsou hry od toho, abychom mohli vykoušet věci, které v reálném světě udělat nemůžeme, nechceme nebo si nemůžeme dovolit, jinak by při příštím vystřílení školy o nás zase říkali, že to máme z těch her :) Je fajn si reálně zajezdit s nejnovějším Porshe nebo si zalétat s dopravním letadlem. To si prostě mnozí v reálném světě vyzkoušet nemůžete tak snadno.