Recenze hráče archie

Hra: World of Warcraft: Wrath of the Lich King
  • nové questy
  • vliv na vývoj prostředí splněním questů
  • příliš solo friendly koncepce
  • rychlé dosažení lvl 80 a návrat stereotypu
Wotlk – nemá cenu líčit známá fakta z WOW, takže k věci. Z pohledu spíše PVE zaměřeného hráče jsou největším přínosem questy, na kterých si v datadisku podle mě skutečně dali záležet. Nechybí samozřejmě úkoly typu zabij a přines, ale rozhodně už nepředstavují většinu, nebo jsou zakomponovány do zajímavějších řetězců. Velkým plusem je postupná změna prostředí podle splněných questů, a to nejen pro startovní lokaci Death Knighta, ale i v dalších místech v průběhu hry. Osedláte si obra, a ne jednou, zalítáte na dracích, zajezdíte ve strojích atd. Pěkné je setkání s dračí královnou, ale nebudu napovídat. Chvílemi jsem se skutečně cítil vtažen do děje. Co mě však moc nenadchlo, jsou opakovací questy pro získání reputace. Nepřijde mi zábavné strávit desítky minut obíháním questů za tímto účelem, navíc mi odměny – respektive nakoupitelné itemy po získání reputace - nepřišly nijak úžasné. Jinak je hra snad ještě víc „solo friendly“, spoustu questů zvládnete sami nebo s minimální pomocí. Je otázkou, jestli zrovna tohle je pro MMO dobré. Pokud dotahujete starý char nebo nově vytvořeného DK, na lvl 80 jste za chvíli. Zejména pokud si nechcete procházet všechny nové questy. Z mého hlediska se však zábava rychle vytratila, když jsem prolezl nové lokace a splnil většinu dostupných questů. I když jsem moc nepospíchal a samozřejmě vyzkoušel i DK, za pár týdnů se vše zvrhlo v opakování raidů na instance. A to mě rychle přestalo bavit. Někoho možná baví chodit dokola stále stejné instance, třebaže s různou obtížností, mě tedy ne. I když teď přibude Ulduar. Systém achievementů je, jak to jeden hráč vyjádřil v chatu – dokonalá ztráta času. No, přehání, konec konců je to hra a jde o vyplnění času :D Ale spíše by mě zaujaly nějaké reálné odměny, ale těch je za achievementy jak šafránu. A o jejich užitečnosti se dá pochybovat. Nové povolání už tu bylo zmíněno, oproti předešlým nečekejte převratné změny. Sběr nebo nákup surovin, celkem jednoduchá až primitivní výroba. Netroufám si hodnotit PVP, které jsem zkusil jen trochu, ale až na pár maličkostí (stroje apod.) se mi nezdá, že by prodělalo převratný vývoj. Kdybych to měl shrnout, tak mi datadisk poskytl při volném tempu hry tak zábavu na 2 měsíce, ve které dominovalo PVE. Bohužel se to chvílemi spíše blížilo normální „neonlinové“ hře, protože kromě instancí mě skoro nic nenutilo vyhledávat ostatní a tento postup evidentně preferovala spousta ostatních hráčů. Nad tím by se měl podle mě Blizard zamyslet. Asi by se to protáhlo, pokud bych získávat reputaci pro jednotlivé frakce včetně PVP, ale pak pro mě hra rychle sklouzla do stereotypu.
Vloženo: 7.3.2009 21:37 | Naposledy upraven: 7.3.2009 21:38
Hodnocení: 70% | Grafika: 60% | Šance na závislost: 3 z 5 | Časová náročnost: 2 z 5