Nástupce legendární Ultimy Online byl oznámen v roce září 1999. Hra byla později přejmenována na Ultima Worlds Online: Origin.
Příběh se měl odehrávat opět v Sosarii, ale v alternativní realitě, kdy měla být minulost, přítomnost a budoucnost spojena díky chybě Lorda Britishe při pokusu spojit Gem of Immortality. Tímto měla hra přinést prvky steampunku do fantasy světa.
UO2 bohužel nikdy nespařila světlo světa. V květu 2000 Electronic Arts oznámili zrušení vývoje, aby se mohli soustředit na vývoj Ultimy Online. Pravým důvodem se ale zdá být, že se v EA se obávali, že by UO2 konkurovala UO, která stále vykazovala zisky, a nic nenasvědčovalo jakékoliv změně. Krátce po zrušení UO2 EA oznámili propuštění téměř 200 zaměstnanců, některých i z Origin Systems. Téměř 1/3 původního UO2 týmu se nakonec přidala k Richardu Garriotovi a jeho Destination Games, aby pracovali na jeho nové MMORPG Tabula Rasa.
O pár let později se situace opakovala, když EA zrušili druhý pokus o Ultima Online sequel - Ultima X: Odyssey.