Aion: trhák, nebo propadák? (3.část)

Článek sepsal archie; přidal a naformátoval Taris | Korekce Kalimero
Sepsáno 18.12.2009 23:32 do kategorie Články

AionTřetí a poslední díl kritiky Aionu od uživatele Archieho. V tomto díle Archie dokončil své myšlenky a dočkáme se i epického rozuzlení jeho názorů o Aionu. Že nevíte proč epické rozuzlení, když jste ještě nečetli předchozí články? Tak to rychle napravte prvním a pak i druhým dílem. Přeji příjemné počtení a pobavení v lehce ostré diskuzi, jak bývá u tohoto seriálu zvykem.

Kromě plnění běžných questů bývá součástí her zpravidla větší, či menší počet dungeonů, jejichž obtížnost by měla pro hráče představovat výzvu. Ani v této oblasti se nejeví Aion jako nějaký zázrak či převrat, ať už ve smyslu kvality či kvantity dungeonů. Ono jich tu totiž příliš není. Když si odmyslím oblasti s tzv. „elitními“ moby, které jsou přístupné v daný okamžik pro všechny hráče, tak je dungeonů ve smyslu instancí celkem málo. A pevnostní dungeony bych snad ani takhle nenazýval.aionaion

S prvním dungeonem se setkáte až v Abyssu na 25. levelu. Není příliš rozsáhlý a průměrně za hodinku jej proběhnete. Zabijete několik minibossů a hlavního bosse, přičemž v prvním běhu můžete takto splnit tři úkoly. Od další návštěvy vás pak dělí cooldown 16 hodin (toto opatření se v různé podobě objevuje u všech instalovaných dungeonů), vstup je omezen i levelem postavy 25-29. To je snad míněno jako zábrana „farmaření“ hráči s vysokým levelem, ale vzhledem k mizernému dropu z mobů celkem zbytečná. Navíc hra je pro různé „boty“ natolik přátelská, že podobná omezení působí spíše úsměvně. Dalším příkladem dungeonu je Fire Temple. Jeho uspořádání je však takové, že vám v podstatě umožní projít až k hlavnímu bossovi bez nutnosti nějakého rozsáhlého vybíjení. Questy jsou tu pouze dva (pro Elyos, ale nepochybuji, že Asmodians jich víc nemají také). Úžasné je, že z hlavního bosse vám mohou padnout vzácnější recepty určené pro druhou stranu. A protože neexistuje neutrální broker, u kterého byste je prodali, můžete si s nimi akorát … (dosaďte si vhodné slovo sami).

Tady bych se vůbec pozastavil nad otázkou dropu z mobů. Zdá se mi, že funguje tendence omezovat množství i hodnotu předmětů se stoupajícím levelem postav. Nemilé a myslím si, že i špatné je, že z bosse nebo „rare moba“ může sice vypadnout i raritní předmět, bohužel neméně často také vůbec nic nebo jen nepříliš cenná surovina pro výrobu (což platí obecně jak pro dungeony tak pro jakékoli herní lokace). Myslím si, že se tvůrci Aionu mohli přidržet zaběhnutých zvyklostí a předměty lepší kvality zařadit do dropů bossů vždy. Další patch však má toto vylepšit. Uvidíme.

Aion PosterDo budoucna to vypadá, že se bude NCSoft se snažit také hru vylepšit „eventy“, tedy speciálními herními událostmi. Zatím proběhl halloweenský event Harvest Revel. Tedy proběhl … Bohužel se ukázalo, že spočívá pouze v rozdávání cukrátek, která vás na nějakou dobu proměnila v příšerku a na konci jste dostali masku ve tvaru dýně. Jak originální. Poté se laskavě dostalo hráčům i informace, že se vlastně jednalo jen o seznámení s historií a vlastní event bude teprve napřesrok. To se snad ani nedá slušně komentovat. Jestli tímto způsobem budou probíhat i další eventy, přiláká to určitě mnoho nových hráčů.

Už na začátku jsem zmiňoval, že hra je zamýšlena jako PVPVE. Boj s ostatními hráči by měl tedy být její nedílnou součástí. Ano, to mohu potvrdit. Je. Bohužel vlastní průběh PVP je asi pro mnoho hráčů zklamáním. Situace je totiž až příliš často ve stylu 6 vs. 1 (počty se mohou měnit, ale princip zůstává). Jako obvykle hraje minimální roli vaše zkušenost, platí smutné pořadí level > gear > potiony, scrolly > skill hráče. Zejména level hraje značnou roli a navíc ho u soupeře nevidíte.

Hlavní oblastí pro boje by měl být Abyss, nicméně díky „riftům“ je možný i v dalších oblastech. Rifty jsou spojení obou oddělených světů (Asmos vs. Elyos), které v určitém časovém intervalu otvírají na předem určených místech. Tedy lépe řečeno na jednom z možných míst. Průchod je limitován počtem a levelem postav. K průchodu na protivníkovo území vás mohou inspirovat tzv. spy questy s celkem slušnou odměnou.

V Abyssu pak můžete nahánět protistranu do omrzení. Motivací jsou tzv. Abyss pointy (AP), za které si pak můžete koupit „lepší“ předměty. Navíc se stoupajícím počtem AP získáváte určitý rank, který vám na nejvyšších úrovních přináší i další výhody. Pokud ovšem zabijí vás, AP body ztrácíte. A tady se projevuje slabina systému. Aby dosáhli hráči pozitivní bilance, je většina PVP ve stylu party nahánějící jednotlivce, kteří se osamoceně snaží v Abyssu plnit questy. AP body totiž získáváte i zabíjením mobů v Abyssu. Navíc mimo jiné můžete z dropu získat tzv. stigma shardy, které v nemalém množství potřebuje k aktivaci stigmy (kamenů pro speciální skilly).

Druhou část eventuálního PVP je dobývání pevností, kterých je celkem 9. Dobytí pevnosti přináší úspěšné legii určité výhody, navíc se pro vítěznou stranu zpřístupní pevnostní dungeon a možnost nákupu nových receptů. Samotné dobývání je však dost jednoduché, vlastně strašlivě primitivní. Jediná věc, která ho může vážněji zkomplikovat, je odpor druhé strany, která se pevnost snaží dobýt také. Při hromadném boji, jedním z velkých taháků Aionu, se bohužel projevila typická slabina MMO, se kterou se ani NCSoft nevypořádal. Server nezvládá nápor hráčů. A v případě Aionu patrně ani samotný herní klient. Že si hráči se slabšími sestavami PC musí redukovat grafické nastavení, to autorům nevyčítám, ale ono se to týká se to i sestav v oblasti výrazně lepšího průměru. A co hůř, hra padá, a to dost často. Jak moc zábavný je cca hodinový boj, při kterém vám 10x spadne klient a znovu se logujete pár minut, nemusím asi komentovat.  Mimochodem hráči dobytou pevnost může druhá strana dobývat také. Pevnosti jsou zranitelné jen v určitou dobu, obvykle na 2 hodiny. Takže na ně nelze útočit nepřetržitě. Navíc pokud má v rámci vlastnění pevností jedna strana výraznou přesilu, je situace časem vyrovnána rasou Balaurů, kteří převezmou pevnosti zpět.

aionJaký je tedy závěr? I když jsem řadu věcí v popisu vynechal, protože mi nepřišly zase nijak zajímavé, snad jsem shrnul podstatu hry. Já osobně jsem k její budoucnosti velmi skeptický. Celá hra sleduje „moderní“ trend zjednodušení až na absurdní úroveň, ale opomíjí vlastní herní zážitek. Už samotné „levelování“ mi přijde velice nudné. Nevadí mi, že je pomalé. Kdyby bylo zábavné. Ale to není ani omylem. Ale pokud vás baví sedět desítky hodin u počítače a klikat na několik stejných kláves, zatímco se obraz prakticky nemění, proč ne. Vybalancované PVP neexistuje, dobývání pevností v Abyssu je směšně jednoduché. Navíc hra nezvládá větší nápor hráčů. Ale pokud vás baví v přesile mlátit jednotlivce, užijete si „zábavy“ dost. Dungeony zatím žádná sláva, bossové často bez slušného dropu. Prostředí velmi malé, jednoznačně patří k nejmenším, které jsem u MMO viděl. Několik nepříliš rozsáhlých map, které se jaksi nafukují nemožností rychlejšího pohybu a přítomností velkého množství mobů na malém území. Část map je nepřístupná. Že by rezerva pro další patche? NCSoft se chlubil, že hru si kompletně užijí i příležitostí hráči, kteří nebudou ochuzení o herní obsah. Nesmysl, pokud nebudou nakupovat kinahy od goldsellerů, budou na tom mnohem hůř (ledaže se rozhodnou svůj omezený herní čas věnovat výhradně nudnému výdělku). A vzhledem k možnostem získat v Abyssu medaile nutné pro nákup příslušného vybavení (největší zisk medailí je zatím z boje o pevnosti), se dostanou do obdobné situace. A  vůbec už nemluvím o čím dál častější přítomnosti botů. Na webu se sice NCSoft honosí výkřiky, jak s nimi zatočil a kolik účtů zabanoval, ve hře to vidět není. I když je nahlásíte, nic se neděje. Naprosto stejná situace je u goldsellerů, kteří sedí celé dny na jednom místě.

Jak dál? Asi dohraji svou postavu na maximální úroveň, abych si vyzkoušel všechny herní oblasti. Ale vlastně ani netuším, co po dosažení levelu 50 budu dělat. Navštívím hrstku dungeonů, budiž. PVP v současné podobě mě neláká. S knihou v ruce dotáhnu crafting na maximum? Takže dál opravdu nevím.

Další články v seriálu Aion: trhák, nebo propadák?

Popis seriálu:


Anketa

Souhlasíte s tímto trojdílným seriálem o druhé straně mince Aionu?
Hlasuj a získej 15 měďáků do pokladnice
[19.12.2009]
Hra: Aion - články | rychlovky
Zdroj: -
Sdílej článek: Odkažte článek na Facebooku Odkažte článek na Twitteru Odkažte článek na Google Bookmarks Odkažte článek na Linkuj Odkažte článek na Delicious Odkažte článek na Digg Odkažte článek na Vybrali.sme.sk Odkažte článek na Pozrisi Odkažte článek na Top články

Diskuze k článku

avatar 1. (#1259) lachtan321 sepsal 19.12.2009 9:17
nevim proc porat pokracujes v odrazovani aionu od ostatnich lidi.Jesti pises recenze pis je objektivne nebo vubec.Ses akorat na aion nasrany ze tvoje oblibena mmo krachuje.
avatar 2. (#1260) lachtan321 sepsal 19.12.2009 9:28
Recenze by mela obsahovat jak klady ta i zapory.Uznavam ze obcas je ten drop na hovno a dungeonu neni zrovna tolik jako ve wow,ale hra teprve zacina co cekas ze hra vyde a bude mit stejne dungeonu jako wow i s datacema ktery jede kolem 5 let.V lednu ma vyjit obrovsky patch ktery ma toto vsechno opravit.Kazda postava bude mit nove skily,budou se moc s ostatnimi hraci stavet vesnice a kupovat nabytek pro svuj dum a na hlavni mesto budou dokonce utocit draci prestav si ze nekde expiv v nejake lokaci a najednou budes s ostatnima v parte povolan chranit hlavni mesto.Proste hra uz se zacina rozjizdet to stim ze hra pada kdyz je tam moc hracu to je u zacinajicich mmo uplne normalni.Po novym roce uz hra bude o dost stabylnejsi a to cos rikal ze se v presyle mlatite do jednoho si vyhrabal kde.Ty si vazne myslis ze bude na pevnost utocit jenom 1 hrac a ne celej raid dyt v abyssu sou vsichni hraci de vydet ze aion neznas zes ho hrat tak max. tyden vic ne.Nevis o nem zdaleka tolik abys o nem mohl psat takovouhle recenzi a uz vubec ne tak krytizvat mel bys vazne psat objektivne jako recenzent.
gamepark.cz/co_no...278744.htm

tady mate desetiminutove video s malim clankem toho co aion v lednu ceka.

P.S. pro toho kdo vaha ain koupit doporucuju ho vyskouset je o dost lepsi nez o nem tvrdi recenzent nenechte se odradit neobjektivnimi clanky nestoji to zato.

avatar 3. (#1262) Dragnor sepsal 19.12.2009 11:01
"S knihou v ruce dotáhnu crafting na maximum"
hehe tohle mne pobavilo nejvic. smutne, ze je to tak pravdive
avatar 4. (#1264) Heady sepsal 19.12.2009 11:57
Lidi, opět připomínka - slovo, které se objevuje i v perexu - toto není recenze, nýbrž kritika. Tak se nad tím zamyslete, než o tom napíšete, dík.
avatar 5. (#1265) lachtan321 sepsal 19.12.2009 17:55
Ja tam nikde nevydim napsano kritika ale clanek,tak pokud de o me tak ma byt autor clanku objektivni.
avatar 6. (#1266) Heady sepsal 19.12.2009 18:26
Tak jsi pak slepej :).
Přečti si znovu první řádek.
avatar 7. (#1272) lachtan321 sepsal 19.12.2009 20:12
slepej jses tak ty uzivatel napsal kritika aion az od 3. dilu koukni na zacatek 1
avatar 8. (#1273) lachtan321 sepsal 19.12.2009 20:21
to je jedno neres to kazdej ma svuj vlastni nazor a muj je takovej ze jako recenzent bych mel psat clanky u kterych budu objektivni jinak uz to pak neni clanek ,ale odrazovani od hry coz by se v tomhle pripade dalo takhle nazvat.I v 2 clanku mel autor PRY psat i klady ale ja osobne sem tam zadny vetsi klad nenasel asi nejvetsi klad byl kdyz se tam objevilo /„crafting“, je na první pohled řešena relativně zajímavě./

To bys asi nejvetsi klad co sem mel v tom kladnym clanku najit.

Ale kazdy ma svuj vlastni nazor ja akorat nechapu proc autor lidi akorat odrazuje.
avatar 9. (#1275) Heady sepsal 19.12.2009 20:36
Ach jo. Takze znova. Tato serie clanku nebyla napsana recenzentem. Tudiz neni a ani nema byt objektivni. Jsou to od zacatku do konce subjektivni slova hrace, ktery pise kritiku na hru, ktera ho zklamala. My jsme mu pouze dali prostor k tomu sve nazory publikovat, protoze je povazujeme za zajimave.

Jeste nejakou idiotskou poznamku, nez napisu to same jeste jednou? :)
avatar 10. (#1276) Taris sepsal 19.12.2009 20:38
Lachtane vysvětlení je naprosto jednoduché- autorem článku není nikdo z redaktorů, je to jenom zajímavý příspěvek, ktery nám přišel do redakce. Rozhodně to není objektivní recenze a vůbec si na to nehraje a je to subjektivní názor jedince, který umí, narozdíl od mnohých, psát a nestydí se sdělit svůj názor světu. Co se týče perexů- ty vždy vymýšlí autor článku, který ho vydává (zároveň s formátováním článku) a proto se občas vloudí menší chyba, ale za to může vydavatel článku, ne Archie, který ho napsal- ten nikdy nezamýšlel psát klady, protože ty jsou zhodnoceny všude.
avatar 11. (#1277) Duncan sepsal 20.12.2009 20:46
Zobrazit | Přesunout - Odpověď na příspěvek #1260 uživatele lachtan321

Lachtan si uvedom ze ci uz pise hrac svoje dojmy, alebo recenzent nejaky pokec tak obaja pisu o tom co je v hre teraz a nie o tom co niekto niekedy slubuje, o tom budu pisat az ked nejaky patch ci datadisk bude. potom budes mat porovnanie slubov s realitou. a btw aion nieje nova hra ale uz nejaky ten cas bezi v azii.
avatar 12. (#1278) Kalimero sepsal 21.12.2009 9:40
Sekce recenze jsou zde mmogames.cz
Tuším že už v prvním článku Archize psal, že se nebude zaměřovat na klady, které hra má, ale na zápory, o kterých se taktně mlčí.
Berte to jako takovou Druhou stranu mince. Ta se taky zabývá výčtem toho špatného a to dobré bere jako samozřejmost psanou všude jinde okolo.
Mě se na tom článku (ano článek, ten může mít mnoho podob), že neháže kritiku stylem "toto je blbost, portože...protože se mi to nelíbí". Vše je tam podložené, občas napsané jak by to mělo vypadat nebo proč není dobré jít tímto směrem. Z pohledu kritiky je to dle mě velice dobře napsané.
avatar 13. (#1279) lachtan321 sepsal 21.12.2009 13:34
duncan aion bezi v asii uz rok
avatar 14. (#1280) Torryk sepsal 22.12.2009 11:59
Většina věcí co tu tak zvaný objektivní recenzer uvadí je naprostá kravina a měl sem přímo nechuť to dočíst až do konce. Aion hraju už od closed bety. Nejprve na straně asmodianu až do lvlu 30, potom sem přešel na elysoáky. Sem příležitostný hráč nehraju každý den několik hodin a lvluju si pěkně pomalinku, protože to je zábava questy mají dobré příběhy a hezky se čtou. Jenom pro info mam SM 37 momentálně Ergh klidne si zkontrolujte na armory. Nemam problémy z penezi, nikdy sem nepotreboval kupovat, jak tu tvrdí autor článku, a jeho pravidla level-gear atd naprostá kravina na lvlu 35 sem byl schopny zabit lvl 40. Neni to jenom o mačkání skillu jak si myslíš a hodně by mě zajímalo kde si hrál a jak dlouho. Hrubě nesouhlasim skoro se vším co si napsal. Je viděl že každej asi hrajeme uplně jinou hru.
avatar 15. (#1281) Taris sepsal 22.12.2009 12:00
Zobrazit | Přesunout - Odpověď na příspěvek #1280 uživatele Torryk
Uz jsi druhý v této diskuzi který nechápe, že toto není objektivní recenze, ale subjektivní kritika. Kdo chce tak se s tím ztotožní, kdo ne, tak hraje :)
avatar 16. (#1282) Torryk sepsal 22.12.2009 12:28
Já to chápu naprosto jasně nějaký hráč se nedokázal vyrovnast s obtížností hry, nedokazal se prosadit v pvp ani v abyssu, je jasne kdyz nerozumi questum, přeskakuje je a jenom je plni ze se to zda nudnea stejne ale myslim si ze sem chodi hodne lidi a timdle jim akorat zkazi hru a ani ji nezacnou hrat. Takovych lidi jako autor je spousty na vsechno si stezujou nic je nebavi a nic nedokazali a tak kritizujou a všechno srovnavaji s WoW ktery je jiz 10let na trhu v tom případě gratuluju hrajte si dál svoje omalovánky a s new patchem do wow ktery zruse penetraci atd ze se pojedou jenom jedny staty no nezbývá nic jineho než gratulovat.
avatar 17. (#1283) Torryk sepsal 22.12.2009 12:29
Je vidět že někdko chce opravdu hrát a někdo chce být jenom veden za ručíčku a všechno dostat pod nos.
avatar 18. (#1284) Taris sepsal 22.12.2009 12:39
Osobně tedy již Aion nehraji, takže nevím jak to tam teď přímo je, ale právě kvůli pár věcem z této kritiky jsem přestal hrát- a rozhodně se dokážu vyrovnast s obtížností hry a questy nepřeskakuju a rozumím jim. Každopádně Archie docela dost dobře argumentuje a to se mi na tom článků líbí. No pak pak jsou zde lidé co to začnou shazovat, protože Aion je přeci nejlepší hra :D
avatar 19. (#1289) Orzhov sepsal 22.12.2009 17:56
Je sice moc hezké, že je výše uvedeno, že se jedná o kritiku, ale je to stejně zbytečné, když autor nerozlišuje pojmy dělat(psát)kritiku a kritizovat(což se v poslední době stává čím dál tím víc oblíbenější, protože si dost lidi asi myslí, že když jim něco nesedne, tak kritizováním dají všem okolo najevo, že oni jsou přece proto moc dobří).
Nicméně bych pominul, že autor jen kritizuje, kdyby to nebylo podložené názorem, u kterého subjektivní pohled přímo prýští, viz. třeba ta zmínka o grafice a manga stylu, když přitom každému se líbí něco jiného(já manga fanušek rozhodně nejsem, ale tady mi to vůbec nevadí) + kritizováním neduhů hry, která má snad každá MMORPG. Moji předchozí myšlenku už vlastně popisoval Qirix(doufam že to nekomolím)v komentářích u první části "kritiky", s jehož názory se plně stotužňuji, stejně tak jako s Torrykem. "Jasně, je to přece subjektivní kritika"řeknete... Až na to že tohle je prachprosté hazení špíny na hru. Hned se na mě vrhněte, že sem závislej zastánce drogy:). Jen je problém, že já to hraju asi den, zdaleka ne všechno můžu posoudit, ale z toho co posoudit můžu, je mi jasné, že autor neustál, že Aion není tak dokonalá jak uvěřil reklamním řečem autorů hry.
Každopádně mě podivuje, že autoři tohoto webu publikovali tento článek, který vrhá velký stín na tentno jinak výborný web...ale je to jen moje subjektivní kritika.

Všem přeji příjemně strávené vánoce:)
avatar 20. (#1290) Raikus sepsal 22.12.2009 18:22
Tak to co píše Torryk za bláboly už snad není ani možný, klasickej Aion fanboy co se nedokáže postupně vyrovnat s tím, že jeho milovaná hra jde do kytek. Holt pěkná grafika dokáže udržet nejednu ovci, však ono ti to časem dojde. Chápu, že Aion bude pravděpodobně tvoje první mmorpg, takže ti všechno musí připadat super, ale kvalitni hry jsou trošku jinym směrem. A pokud vážně žiješ v nějaké šílené představě, že Aion je obtížná hra tak tě musím upozornit na to, že grindění mobu, pvp zerg a pohyb po lineární mapě kde se nemáš kde ztratit nemá s obtížností nic společného.

Jinak s autorem článku se dá celkem souhlasit a podobných kritik neustále přibýva, stačí si pročíst aionsource nebo mmorpg.com Je to celkem logické, ten první hype už pominul a lidé začínají konečně otvírat oči. Bohužel tento rok byl pro mmorpg hodně mizerný a tak nezbývá než se těšit na ten příští, kdy maji vyjít takové hry jako Star Wars The Old Republic, Star Trek Online, Final Fantasy 14, TERA(jenom doufám u těch poslednich dvou jmenovaných, že to nebude taková lineární, grindovací hra jako Aion) a další.

Jinak abych teda taky trošku přispěl i já s tím co mě v té hře nejvíce vadilo.
- pouze dvě hratelné rasy
- na můj vkus málo povoláni
- pouze jenom jedno velké město pro každou stranu
- málo oblastí a ještě k tomu neuvěřitelně lineární, takže pokud jste si vytvořily alta, tak jste opět museli absolovat stejnou cestu za ručičku, žadná jiná možnost výběru.
- málo Questu, což se hlavně začalo projevovat po levelu 37, kdy se nám z toho začal stávat pěknej grindfest.
- malé odměny za Questy a jejich zpracování
- žádné PVP do levelu 20, možnost vstupu do Abysu až od 25 levelu (což je u hry, která je zaměřená výhradně na PVP absurdní)
- málo dungeonu, první byl až někdy kolem levelu 25 a to pouze do levelu 28 s tím, že jste mohli vstoupit jenom jednou za 15 hodin
- létaní bylo hodně omezeno časovým limitem a mimo Abys se dalo létat jenom v určitém místě
- dobývání pevností mě přišlo strašně nudné, rozhodoval jenom počet hráčů na obou stranách(v Lineage 2 mě bitvy o hrad bavily mnohem víc)ke všemu zpracování pevností taky nebyla žádná sláva.
- spousta botu všude kam ses podíval
- v začátcích hry, žadná aktivní GM
- nejlepší armor může kdokoliv získat jenom za farmení mobu

Těch věcí by se našla ještě celá řada, ale to už bych si pak mohl napsat rovnou vlastní recenzi-kritiku:)
Mě prostě Aion přišel, že se na něm vývojáři kromě grafiky moc nenadřeli. Dvě stejné rasy, podobné oblasti, stejné skilly atd. Prostě mě přijde, že největší práci odvedli v používáni klávesy ALT+C a proto mě vadí, že to někteří lidé nevidí a nebo nechcou vidět.

No to by pro dnešek mohlo stačit, přeji všem příjemné vánoce a štastný nový rok.
avatar 21. (#1291) Heady sepsal 22.12.2009 19:03
Co se odezv z různých médií týče, Aion berou jako tupý grind. Což tak trochu odpovídá celkovému stylu NCSoftu, bohužel je to tak. A s kritikou víceméně souhlasím, stejně jako s Raikusem. Jediné, co možná hru trochu popožene bude další datadisk, jinak tomu moc nedávám.
avatar 22. (#1294) Torryk sepsal 23.12.2009 12:35
Raikus: mno tvuj názor ti brát nebudu ale WoW sem hrál už od 1.7.0 a to víc jak 4 roky, 2 roky lineage 2, pul roku AoC a dále warhammer online, Eve a další mene zname MMO-hry. Wow s tím kdy sem ho hral ja a tim jak vypada ted se vubec neda srovnávat tak tu nezkoušej tvrdit ze Aion je moje první. Nez vydali BC tak to stálo za to, obtižné věci, nic nebylo zadarmo ale ted? Kazdej tam hodi max lvl a hned ma epic set. To ti přijde normálni? Když hraju Aion ( ano ma chybi, ale co se dalo čekat neni na trhu tak dlouho )tak se mi hodně libi ze to neni jen tak zadarmo kdyz tam nekdo ma epic zbran nebo brněni tak uz to je fakt neco. Vypracovat se nekam neni lehky. Neříkam ze Aion je nejlepší hra co je na trhu ale to jak ji autor kritizuje... beze slov.
avatar 23. (#1295) Taris sepsal 23.12.2009 14:46
No souhlasím, že wowko už neí co bývalo a mám pocit, že to s ním už jde jen z kopce... Ale na druhou stranu obtížnost není jen v Aionu, například teď v LoTRO je nový raid, který po měsíci od vydání dokončila celosvětově snad jen jedna grupa... tzn- pouze jeden člověk má možná nejlepší (co se týká radiance) full equip a o tom dost pochybuju... Co jsem četl o Aionu, nic takového tam momentálně není...
avatar 24. (#1296) Raikus sepsal 23.12.2009 18:55
Zobrazit | Přesunout - Odpověď na příspěvek #1294 uživatele Torryk
Nevím proč sem zrovna pleteš WOW, ale dobře zkusím ti na to říct svůj názor. Ty zde hodně píšeš o tom, že ti připadá těžší sehnat nějakou výbavu v Aionu než ve WOW, ale nemyslíš si, že to je hlavně způsobeno tím, že Aion těch věcí nenabízí tolik a proto je málokdy získáš? Tobě radši vyhovuje korejskej random systém s malou pravděpodobností na drop itemu? Jenom kvůli tomu, že vývojáři byli líní, aby udělalali více možností, tak mám chodit pořád stejnej dungeon a doufat, že mě něco při té malé šanci vypadne? A jak to prosímtě rozliší zkušené hráče od nováčků? Můžu být sebevětší noob a ta věc mě vypadne na první pokus, kdežto jinej hráč se v tom dungeonu bude trápit třeba 100*. To jako ten noob podle tebe, když mu vypadne ta věc na první pokus se nějak nadřel? Chápeš už konečně kam tím mířím? Jak si proboha můžeš myslet, že je Aion obtížná hra, když tam je celej koncept založenej jenom na štěstí. Nedivím se, že ho někteří lidi přejmenovali na Aion World Of Lottery.

No a abych se vyjádřil ještě k WOW. Určitě s ním nemám takové zkušenosti jako ty, ale zase díky tomu mám nad tou hrou větší nadhled. U tebe se projevuje z tvých postů již menší nenávist a zamlžené vidění k této hře, což se dá celkem chápat v porovnání k délce strávené u ní. A proč by sakra jako mělo být špatné, že každej v té hře může dosáhnout všeho co bude chtít? Klidně si můžeš mít sebelepší vybavení, ale pokud budeš noob bez skillu tak si na tobě stejně každej při pvp smlsne. A to je podle mě to hlavní co rozhoduje - skill každého hráče. Takže ať si každej získá to svoje epic vybavení, pokud nebudou umět hrát tak je jim to stejně k ničemu.

Já když jsem nedávno začal hrál alta od začátku ve WOW, tak jsem měl pořád co dělat. Každou chvilku nějakej dungeonek, battlegroundek, mezi tím questění. Tam se člověk těší na každej level, až si přidělí nějakej bodík do talentů, nebo že mu dropne nějakej itemek. V Aionu jsi klidně ve stejném vybavení grindil 10 levelů, protože ti nic nevypadlo a pokud náhodou ano, tak to stejně nebylo pro tebe. První dungeon až někdy na 25 levelu a to jsi do něho mohl vstoupit jednou za 15 hodin. Pamatuji si, že sem v něm byl tak 5* s tím, že jednou vypadl modrej drop a při dalších pokusech naprosto nic. A určitě tam nebylo nic náročného, jenom naprostá frustrace z toho, že když už se o něco snažíš tak chceš být aspoň trošku odměněn. A pokud by jsi vstoupil na tom levelu do Abyssu tak by jsi lehal na jednu ránu a to nemluvím ani o tom, že nepříteli, který je o 10 levelů nad tebou neděláš žadnou damage. Takže lidi co začali hrát tuto hru později, byli do 50 levelu naprosto nepoužitelní.

Ve WOW když hraješ, tak seš sám svým pánem, rozhoduješ si kdy půjdeš pvp, dungeon apod. V Aionu tě pořád hra do něčeho nutí, kolem 37 levelu, když ti dojdou questy a začíná nudnej grind, tak to prostě nemůžes nijak přeskočit, musíš jít prostě jenom tou jednou cestou. A já už dávno nejsem nějakej puberťák co hraje hry, aby si něco dokazoval, já se chci především bavit s tím, že já si rozhodnu co chci dělat, stejně jako v reálném životě. Proto v mém srovnáni mezi WOW a Aionem vychází jednoznačne Wowko a to i přesto, že už je to pěkně stará hra.

A Tarisi: Lotro instance jsou určitě o dost těžší než Aionovské, dokonce těžší než některé ve WOW. Moc dobře si pamatuju, jak nám dávali zabrat instance jako Great Barrows, Garth Agarwen, Fornost. Pokud jsme neměli dobře složenou partu tak to byl většinou wipe.

To je tak asi vše co jsem chtěl dneska napsat, jinak se omlouvám za délku tohoto psaní.
avatar 25. (#1297) Torryk sepsal 23.12.2009 19:15
Lotro je hodne paradní hra kdyby měla radne pvp mezi hraci tak bych u ni zustal nejlepsi hra co sem hral :-)....
Raikus: jasne ale tady se to neda proste uplne srovnat s ostatnim, nahodnej drop a dalsi veco to je pravda ale stejne si stojim za svým že kritika jako tadle je moc přehnaná a muže odradit hodně hraču od hry. Nebudeme si nic namlouvat ale myslis si ze NCsoft po Lineage a guild wars a s jejich mene povedenou ( netvrdim ze nebyla zabavna, me bavila chvili) Tabula rasou nechaji vsechno todle jen tak? Týden po head startu byli fronty ze se nedalo hrat o dalsi tyden uz to opravili, bojujou proti botum a gold sellerum, patche, maintance atd.. Tadle hra ma jednoznačně potencial momentalně na lvl 50 se človek po chvili začne nudit tak si rozjede alta, ale opravdu si myslis ze to tak zustane? víš jak vypadalo lineage2 po startu? a jak vypada ted? Tadle kritika to muze znechutit tolika lidem ze uz se k tomu nikdy nevrati a treba za pul roku to bude uplne jina hra s doladěnym pvp systemem a poradny Raidy. Je to jenom muj nazor, ale je tomu tak. Lidi se daji hodně ovlinvit tím co čtou.

K tomu wow ano myslim ze to je spatne ze to je tedkon hodne lehke a furt to dělaji lehčí. HC guildy uz ted premyšleji o tom že odejdu ze hry, takže na tom něco bude. Omrzí každýho tomu věř.

A nesmíme taky zapomenout na jednu Asie, Evropa a Amerika to jsou uplně odlišní hráči kteří od hry očekávají něco jineho. Asie se snazi jejich hry přizpusobit nám, ptaji se na forech co přidat, dělaji ankety atd.. chtěli s tim něco dokazat, ale amerika? Nebudeme si nalhávat jsou tam hrači co chtěji všechno za co nejmenší práci. Proto se wow zlehčuje a nejenom wow ale i ostatni hry co pochazeji ze země za mořem.

Neodsuzujte takle Aion, potencial v sobě má a dovrší ho!
avatar 26. (#1298) Torryk sepsal 23.12.2009 19:17
JO když už sme mluvili o tom wowku tak ve wow 3 měsíce po startu nebyli instance ani zadnej pvp :D ale to je jenom tak mimo.
avatar 27. (#1304) Raikus sepsal 23.12.2009 23:25
Zobrazit | Přesunout - Odpověď na příspěvek #1298 uživatele Torryk
Já si spíš myslím, že Ncsoft se do budoucna více bude soustředit na jeho dvě připravované hry Blade & Soul a Lineage 3. Když si vezmeš, že Aion už je vlastně na světě přes rok a půl, tak ho teda za tu dobu moc nevylepšili. Třeba v Lineage 2 s každým Chroniclem přidali nové lokace, hrady atd, tady za rok a půl kromě zvýšení levelu o 5 a přidání nějakých end instancí nic:( Podle mě by jedině pomohlo, kdyby co nejdříve vydali ty věci, které byly vidět v Aion vision traileru. Ale podle vyjádřeni Ncsoftu to stejně nevydají všechno naráz, ale postupně někdy v budoucnosti.

Já teda neměl to štěstí(smůlu), že bych zažil start WOW a nebo Lineage 2, ale co jsem slyšel tak tam určitě všechno neprobíhalo hladce. K Aion startu můžu řict jenom to, že hra běžela naprosto bez problému a ty fronty jsem si pohlídal. Zde bych problém určitě neviděl, ale bohužel už ta hra kromě grafiky mě nic nenabídla:(

Já tě chápu, že chceš pomoct hře, kterou zrovna hraješ a přeješ si, aby ji hrálo co nejvíce lidí. Jenomže můj názor je ten, že Aion za to opravdu nestojí. Já jenom prostě nechci, aby se do budoucna vydávaly podobné hry s tak malým obsahem jako Aion. Chci prostě, aby vývojáři na tom pořádně zapracovali než hru vydají. Dneska si přece nemůžou dovolit vydat hru, která toho nabízí tak málo oproti konkurenci. Máme pomalu konec roku 2009 a tak není možné tuto hru srovnávat s hrami které vyšly někdy kolem roku 2004. Ty taky nepůjdeš do obchodu si koupit počítač, který je starý 4 roky, ale koupíš si nový, který toho nabízí mnohem více. A to je právě to smutné na Aionu, že nejenom, že nenabízí toho mnohem více než dnešní hry, ale dokonce se téměř nemůže ani měřit s produkty vydávané v minulosti. Já když si vzpomenu se slzou v oku na obrovskej svět Vanguardu a jeho 20 hratelnejch ras a 15 povolání(samozřejmě bugy a problémy se stabilitou tu hru skoro pohřbily) a porovnám to s malinkatým lineárním světem Aionu a jeho dvěma naprosto stejnýma hratelnýma rasama tak se mě chce brečet. Na jiných fórech spousta lidi nadává na to, že zbytečne vyhodili peníze za koupi Aionu, tak snad si to možná další lidé po přečtení článku uvědomí a zachrání si tím peníze. Pokud stejně někdo tu hru bude chtít hrát za každou cenu, tak mu bude nějaká kritika ukradená a jestli někdo má menší pochybnosti tak jim to snad otevře oči.

Chápu že HC guildy ve WOW už nebaví raidovat, mě by to taky pořád dokola určitě nebavilo. Ale moc nepočítej do budoucna v Aionu s nějakejma pořádnejma raidovacíma instancema, korejci na to prostě moc nejsou.

Neblázni prosímtě, korejcům je naprosto ukradený co si o jejich hře myslíme my. Mrkni na Lineage 2 o tu se tady téměř nestarali, všude pobíhala spousta botů a nikdo s nima nic nedělal. Aion co jsem viděl tak to ze začátku bylo podobný, téměř 2 měsíce si tam boti pobíhali jak chtěli, pak jich několik zabanovali, ale už se zase pomalu vrací. Já ti nevím, ale mě zas přijdou korejci strašne snadno zmanipulovatelní, připadají mě jako by se báli vystoupit z řady a říct svůj vlastní názor. Američané a Evropané jsou zase více sebevědomnější a více si dovolí, což má samozřejmě i svoje negativa.

To že se dnes hry zlehčují a usnadňují celkem chápu. Aspoň si tu hru už v dnešní době může zahrát opravdu každý.


Tak to bych byl teda na začátku hraní WOW hodně nespokojenej zákazník:)No aspoň, že to pvp a instance teda po 3 měsících přidali.

Jo a ještě k tomu Lotro, mě tam pvp ze začátku hodně bavilo, hrával jsem často za monstra a ty byly podstatně slabší, takže povinost byla chodit všude v grupě. A určitě plánuji v budoucnu si Lotro zase zahrát, takže se tam půjdu vyřádit:)
avatar 28. (#1306) Torryk sepsal 24.12.2009 8:28
k lotro se taky jednou vratim ted tam pridali mirkwood a dalsi veci fakt uzasna hra.

jinak v necem mas pravdu kazdej chce od nove hry to nejlepsi, maximalně si ji uzit a bavit se. Ja sem v aion narazil na paradni legii kde je nas okolo 45 a hodne to ty hre napomaha questime spolecne v elit. lokacich, chodime FT a ted se chceme vydat i na neco tezsiho takze pro me je to perfektni vic sem se v grouope bavil snad jenom v lotro...

tak ci onak Raikus az NCsoft dovrsi svoje sliby s vision movie, pridali mounty, new class, instance vylepsi herni engine a pridaji koncept lvlu 50(mozna vestiho) uvidime na jaky urovni hra bude. Já si na to počkam a když potom bude hra furt stejna s chuti prejdu zkusit treba Old republic nebo zpet do lotra:-) ale budu si pamatovat ze aion je dobra hra
avatar 29. (#1317) starek - Skely sepsal 25.12.2009 13:07
Zdravim všechny,velice zajimava diskuse a tak se neudržim a taky něco napíšu,prosím nezatracujte mne.Je opravdu škoda že od lvl 38 nejsou žadne questy,dropu pada opravdu velice malo a nazhromaždit bezmala 1,5 milionu kinah na vybavu odpovidajici výši levelu je nadlidsky vykon.PVP v Abyssu je taky docela složite protože najit partu schopnych a ochotnych lidi je velice těžke.Hraju za Elyos char Clerik a nemit schopnosti Heal tak bych se vubec nechytal.Bohužel je pravda a to si musime přiznat že jenom huntit moby nestací,je to presne tak jak je napsano v recenzi - neustálé mačkaní tří tlačítek.O bossech je to take bohužel pravda drop je velice slaby.Ale musím pochvalit graficke zpracovaní a efekty při kouzlení.Po zapnutí všech efektu - mam grafiku ati 3850 - je to nadherná podívaná,chvejici se vzduch v pouštích a mráz v zimních zonach je fantasticky udelany.Pak jeste nesmim zapomenout na skilly,jejich ceny jsou od lvl30 velice vysoke to si musime opravdu přiznat,vysledek ale stoji za to,na lvl 36 jsem sundaval moby jedna radost i o 2 lvl vyssi.Postavy a pohyb je bezvadně zvladnuty a pokud opravdu přijde velky patch v lednu tak se mame na co těsit.Proto u hry zustanu,vždyt než vyzkousim vsechny chary a dotahnu je na lvl 50 tak to bude klidne trvat i roky,nejsem žadny rychlík hru si vychutnavam,v tomto směru mne nezklamala.Potkate mne na ofiku za Elyos jako assasina,nick je Kya a na free Infinite jako clerika - nick je Skely,take za Elyos, mějte se fajn a hezky zbytek svatku
avatar 30. (#1318) Kicker sepsal 25.12.2009 13:15
no koukám, že je tu zajímavá diskuse tak taky něco přidám :) WoW je pro mě nuda nejvíc.. udělal sem 80 do tý doby sem se hodně bavil, ale pak je to pořád to samý dokola, HC.. HC... HC, nějakej ten BG kde vyhrává hlavně horda - tam kde sem hrál já :D AION sem si bohužel nezkusil v open betě mi vadil Game Guard, ale jestli je to L2 podobná hra tak určitě lepší jak WoW, je teda pravda, že sem WoW nehrál na PVP serveru, ale PVE ale i přesto, na max lvlu mi to přijde prostě o dost větší grind než L2 jak už tu někdo říkal.

A co se týče Lotro tak plně souhlasím, mít Lotro více PVP tak hraju hned, ale po pár duelech kdy sem byl nařčen, že podvádím když obíhám protivníka okolo tak sem skončil :D Jinak PVE rozhodně nejlepší co zatím MMO mohou nabídnout, Fellowship skilly sou parádní, možnost hudebních nástroju, kinship housy, vlastní domy, parádní dungeony, které sem miloval i když sem je šel po 4, což se ve WoW říct nedá. Tam už je to jen o tom jak rychle dokážete projít HCčkem.. Pevně doufám, že časem do Lotro PVP přijde.. a i kdyby ne tak tímhle tempem se k němu asi vrátím protože ostatní MMO většinou jen vyhoří.
avatar 31. (#1464) qirix sepsal 30.1.2010 15:12
Tak v RSS čtečce se mi druhý a třetí článek nezobrazily, takže jsem je objevil až teď. Předně bych se chtěl omluvit za to, že jsem přes vánoce nic nenapsal, nějak se nestíhám učit ani na zkoušky, natož hrát a něco napsat. Když už bych něco psal, tak bych chtěl, aby to bylo podrobné a rozsáhlé a na to není čas.
Obecně se vším nesouhlasím, to jsem napsal už v komentářích pod prvním článkem. Když někdo něco kritizuje, tak by bylo dobré, kdyby k tomu špatnému napsal, jak by si to představoval, aby to bylo dobré. To u těchto článků nikde nevidím…

* dungeony – je pravda, že instancí tam je jen pár, ale elitky existují i v otevřeném světě, kde není žádný cooldown. Tam navíc nemusí být kompletní parta, případně může víc lidí, než by se do party vešlo.

* dropy – Ty šance z bossů jsou malé, ale zase kdyby byly větší, tak by se museli zvýšit cooldowny do instancí k nim. A pak by to bylo jako ve wow, kam se týden nedostaneš… Tady je prostě méně instancí, ale můžeš do nich častěji.

* PvP – Tady je nutné rozlišovat mass pvp a běžné. U běžného pvp píšeš, že to je většinou 1v6, respektive gankování. Co bys v open pvp světě (části světa) čekal? Předpokládám, že neočekáváš, že když skupinka uvidí jednoho nepřítele, tak ho nechá být a poletí jinam… V tom porovnání, že level a vybavení je víc, jak skill, tak ze své zkušenosti vím, že jde sundat tři lidi na vyšším levelu s lepším vybavením, stačí, když hrají špatně… Ty potky a svitky, ty si může pořídit každý, na jakémkoliv levelu, stačí je používat ve správnou chvíli na správném místě = skill.

*siege – teď už jsou jenom 35minutové (až na Core). Většinou jde o mass pvp. Tady mají lagy všichni (to je jeden z největších záporů, které na Aionu vidím) a je to víceméně nehratelné a převážně o zergu (+ kooperace a dobývání správných artefaktů a aktivace ve správný čas). Na skillu jednotlivých hráčů moc nezáleží, ale to je normální, když je hodně účastníků, tak jeden člověk nic nezmění, záleží na spolupráci mezi lidmi. Dále píšeš o padání hry, nevím, mně hra ještě ani jednou (od open bety do teď) nespadla a to mám docela slabý počítač. Zpět k lagům, ty jsou zatím problém ve všech hrách, kde je neomezené mass pvp. Většinou se to snaží řešit omezením počtu účastníků a nebo rozdělením účastníků mezi víc cílů, kde by se dalo bojovat. NCSoft se to nějak snaží změnit, ale pokud to nebude radikální, tak se asi moc nezmění.

* boti – Nesnáším je, nechci je, ale bohužel si na ně pomalu zvykám… NCSoft je banuje trochu jinak, než ostatní, alespoň to tak zatím vypadá, většinou běžné boty nechává a sleduje je. Banuje až ty, kteří ty kinahy přímo prodávají a pak lidi, kteří je kupují. Respektive jde po těch výš v té boterské pyramidě. Další věc je, že banuje až po určité době, ne ihned. Opět monitoruje známé boty a díky tomu objevuje na ně navázané. Nevím, jestli to je dobře, spíš ne, ale s tím nic neudělám. Jinak boti goldselleři jsou další z největších záporů.

* aukce – Mě přidá v pohodě, naházím si tam, co chci, těch 10 míst mi stačí (případně si udělám alta na 10. levelu). Vydělávám tak týdně přes 5 M, takže to zase tak zlé nebude. Spíš mi vadí, že to na té aukci může viset 8 dní, kdyby to bylo méně, tak bych byl radši, alespoň by se ty ceny hýbali rychleji. Private store je také super, jsme s random partou někde v tahu a oni nemají svitky a poty, tak postavím obchod a prodám jim to. Případně na siegi, když se sejdeme, tak někdo (kdo craftí pro legii a nebyl čas to rozdat předtím) postaví obchod a prodává, ostatní si to od něj koupí a on to nemusí každému z aliance odklikávat.
Vyhledávání podle přesného názvu nebylo u Brokera nikdy. Po začátku bylo rozlišováno malé a velké písmeno, ale nikdy jsi nemusel spát celý název (stačil začátek prvního slova). Stačilo napsat tři velký písmena G W S a ihned mi to našlo Greater Wind Serum. Teď to rozlišování velikosti písmen zrušili a když zadáš g w s, tak to najde akorát bordel…

*gathering aetheru – opravdu je mínus, že je omezený čas létání a ty musíš sbírat ve vzduchu? Pro mne to byla zábava to expit. Navíc existují portky, které ti flightime doplní, je jídlo, které ti zvedne maximum, title a armor, který ti zvedne rychlost a flightime. Já se dostal na 45. levelu přes 3 minuty čistého času a s používáním potek se dalo létat skoro 8 minut… Větší nuda než gathering aetheru byl gathering na zemi, ale i u něj jsem se bavil. Skilloval jsem ho na 30. levelu a ono pobíhat mezi agro mobama s levelem 48+ je dost adrenalinové :)

Aion mne pořád baví, ale čím vyšší level jsem, tak tím víc se ukazuje, že není dost end-game obsahu. V příštím měsíci by měl prý vyjít menší patch, kde by měli něco přidat, tak uvidíme. O nejvíc zábavy se postará dobrá parta a legie, ale to platí v každé hře. Pak už stačí jenom lokace, kam se dá chodit a není co řešit. Pokud bych chtěl zábavné sólování, tak nemusím hrát mmorpg…

P.S.: Už byl autor článku v dredgionu nebo v Dark Poetě? Případně se účastnil skoro nikdy nekončícího pvp mezi Flaming Hell a okolím Core?
avatar 32. (#2563) YesMan89 sepsal 23.1.2012 0:12
ale da se i jinym zpusobem pobavit muzes si klidne vlist do riftu (pokud ho najdes) a tam znemoznovat expeni pripadne sabotovat asmodiany. i kdyz nejsi v abysu tak staci projit riftem zabit enemaka a mas za nej nemaly pocet abys pointu. takze az vas prestane bavit jen tak grindovat tak je teda aspon podle me klicem k zabave skusit vyuzit rifty. hraju aion znacnou dobu uz 3 rokem a reknu vam ze me nebavi obyvat vlastni svet ale navstivit ten jejich tohle me okouzlilo. ne jednou se mi stalo ze sem si rek ze dneska skaknu do riftu a neco si tam zabiju nebo jenom tak skocim na jejich elitky miímochodem veci nalezene z elitek jako napr brneni zbrane jsem vzdycky za neco vymenil co se mi hodilo nebo prodal a to mi hodilo taky dos zlataku do kasicky. me osobne moc abys ne zeby neuchvatil ale chodil sem tam kvuli fortkam. odjakziva me bavilo hrat za healera. jsem vlk samotar da se rict ze vecinu herniho casu riftim ale kdyz potkam elyosaka v asmodei tak mu rad podam pomocnou ruku nenecham ho prece na pospas boruvkam :) ja osobne gildu nemam a ani ji nevyhledavam ale mam svou grupu kamosu jsme 3 vsetne me a pokuud me potkaji nebo se domluvime tak spolu neco kutime a kdyz ne tak si pri solovani aspon piseme vymenujeme si nazory a navzajem si radime a takovy to ze "nemuzu dropnout itemy" e fakt dostava ja osobne sem si na sanci dropu nikdy nstezoval Aion je sice moje prvni onlinovka ale jaksi WoW me moc neuchvatilo kazdy mame svuj vkus ale podle me online hry spojuji pouze lidi kteri radi spolupracuji nebo si pri nejmensim poradi. tak panove budme tolerantni wowko melo taky problemy jako mel pred 3 roky aion tak tomu dejme sanci :) trocha zpozdeny komentar ale doufam ze to nekdo uvidi
Přispívat mohou pouze registrovaní uživatelé

:: Rychlovky

© 2008-2024 MMOGames - systém naprogramoval Ondřej "Kalimero" Vašíček, design vytvořil - Vítek "Whizzzkey" Matuška, obsah - redakce
Tento server dodržuje právní předpisy o ochraně osobních údajů. Všechna práva vyhrazena. Bez svolení redakce není možno texty dále rozšiřovat!
Blogované AlterEgo | Seriál Prison Break
načítání načítání