Začínám vyvíjet webové scifi RPG - AndroWars - Fórum

LXO
avatar LXO
15 let 1 měsíců 1 dní
Docela dost mne zaujalo předchozí téma - dokonalá MMORPG, protože nad spoustou věcí, které tam zazněly jsem už taky uvažoval. Asi před dvěma roky jsem zkoušel pár webovek, ale brzy jsem zjistil, že jsou po chvíli docela stereotypní. A tak zkouším vymyslet a udělat něco jiného, nového, zajimavějšího.

Zatím mám jen představení hlavních rysů a registraci.
Jako další zprovozním fórum a pár základních věcí, ať je co testovat...

Ale napadlo mne, že by někoho mohlo bavit podílet se svým dílem na designu hry a udělat to vlastně jaksi součásti hry a proto zveřejňuji odkaz už takhle brzy.

Jakoukoli kritiku a nápady vítám.

androwars.cz
Příspěvek přidán 25.3.2009 22:39
LXO
avatar LXO
15 let 1 měsíců 1 dní
omlouvam se, mel jsem tam chybu generovani odkazu na css, js i obrazky a na mem PC se mi asi diky cache stranky zobrazovaly spravne, uz je to opraveno
Příspěvek přidán 26.3.2009 19:27
Kalimero
avatar Kalimero
15 let 7 měsíců 29 dní
Ahoj. Na to že máš registraci a hlavní rysy, tak to se pouštíš do vývoje celkem brzo :) Nejdřív doporučuju vše sepsat na papír a ujasnit si co jak bude fungovat a pak teprve začít dělat. Nemůžeš za chodu měnit plány. TO budeš dělat asi 10x tak dlouho. Vím o čem mluvím, dělám budoucí (snad jednu z nejlepších) web her v čr ;-)
Příspěvek přidán 26.3.2009 20:33
LXO
avatar LXO
15 let 1 měsíců 1 dní
Ahoj, na papíře toho mám samozřejmě daleko víc. ;-) Jsem ve fázi kdy už musím začít testovat v reálu jak to bude fungovat. Hlavní mechanismy jsou dané, spíš mi jde o to najít lidi, kteří by měli věcné připomínky k různým detailům. Ale možná jsem to sem šoupl přeci jen ještě brzy :-)
Příspěvek přidán 26.3.2009 21:12
Albert
avatar Albert
15 let 1 měsíců 21 dní
Ahoj LXO, jestli tomu dobře rozumím, máš dobrý nápad a vytvořené základy systému. Já webovky už nehraju, ale hrál jsem a vím, že mohou mít své kouzlo. Přeju ti hodně zdaru a s tím brzo nebo pozdě si nedělej hlavu, někdy si to postnout musel, když chceš něco dokázat a hledáš parťáky. Měj se.
Příspěvek přidán 28.3.2009 2:14
LXO
avatar LXO
15 let 1 měsíců 1 dní
Albert: Dik za podporu :-) Potřebné znalosti a schopnosti mám, je to jen o tom vydržet a každý takový komentář povzbudí. Láká mě jednak něco vytvořit a jednak si vyzkoušet nějaké principy v praxi, prostě takový experiment. Ještě se díky tomu možná naučím, kreslit, i když primitivně :) Už jsem se smířil s tím, že pro začátek si musím udělat všechno sám...

Kalimero: tak to si budem možná konkurovat :-)
Příspěvek přidán 29.3.2009 4:29 | Naposledy upravil LXO v 29.3.2009 11:28
Kalimero
avatar Kalimero
15 let 7 měsíců 29 dní
LXO: nebudeme si konkurovat víc, než jakékoliv jiné hry. Zaměřením mám uplné jiný typ hry.
Mno i přesto co píšeš si nemyslím že existuje nějaká fáze, kdy je třeba testovat. Nevím jak se řeší mega velké projekty, kde se musí korigovat destíky až stovky lidí, ale klasicky existuje
- námět, tj nápad
- funkční analýza - jak vše bude spolu pracovat, tj například "je možno nakoupit jen 10x za den" nebo "útok koněm bude 2x silnější pokud bude na pěšáka" a podobně
- systémová analýza - zde vše co jsi vymyslel ve funkční analýze převedeš do progamové řeči. Tj uděláš si na návrh tabulek, vymyslíš rozvržení souborů, vymyslíš jednotlivé funkce, které by co měli obsluhovat atd. To vše pořád na papíře!
- a až v další části programování ty tabulky teprve vytvoříš, ty funkce naprogramuješ a vše zrealizuješ
- a až předposlední věcí je něco jako testování toho jak to funguje atd
- ve finále se hraje :)

Z toho co píšeš to vypadá že jsi někde mezi prvním a druhým bodem (spíše u prvního) a už bys dělal nejradši betatest a prozrazoval všem nápady :) Já vím že to láká ale takto končí nejvíce projektů. Za chodu si začne uvědomovat co to obnáší a milion věcí už naprogramovaných budeš muset předělávat protože v té době když sto programoval jsi nevěděl že toto nebude fungovat a toto bude jiné atd. Ve výsledku s tím sekneš, začneš od znovu nebo si hodíš mašli :)

Věř mi, mám s tím nějaké zkušenosti. Práce kvapná, málo platná.
Příspěvek přidán 31.3.2009 2:30
Deathwing
avatar Deathwing
15 let 1 měsíců 8 dní
Kalimero: a ty máš tu svouji hru z jakýho prostředí?
Příspěvek přidán 31.3.2009 10:47
Albert
avatar Albert
15 let 1 měsíců 21 dní
Tak mě napadlo, LXO kdybys nenašel parťáky na tvojí hru, co kdyby ses zapojil do připravování her tady na mmogames.cz - pokladna se mi plní a nějak není za co utrácet. Tedy pokud by tě Kalimero chtěl zaměstnat. :)
Příspěvek přidán 31.3.2009 13:38
LXO
avatar LXO
15 let 1 měsíců 1 dní
Kalimero: asi mne ještě pořád podceňuješ, ale chápu, vzhledem k tomu co jsem tady napsal... napíšu to jinak.

Za poslední dva roky jsem vyzkoušel možná okolo 50ti různých webových her, u všech jsem posuzoval jednak svůj dojem, jednak jsem si představoval jak asi fungují, jednak jsem pročítal fóra a komentáře uživatelů co se jím líbí a co ne... též jsem sledoval reálnou životnost hráčů a reakce na různé změny, před rokem jsem dělal asi 3 měsíce Game Administrátora pro česko u jedné zahraniční hry, ať vím co to obnáší.

Nastudoval jsem si něco teorie o tvorbě her, design dokumentu, atd. Pročetl pár zahraničních magazínu pro tvůrce. Seznámil se se zkušenosti tvůrců asi pěti úspěšných webových her, které vytvořil v základu podstatě jeden člověk.

Popsal jsem desítky až stovky stran tím co uvádíš v bodech 2 a 3, řešil jsem jak matematicky modelovat desítky věcí, tak aby hra byla vyvážená. Řešil jsem jak udělat hru tak, abych nemusel řešit multiúčty. Řešil jsem například jak navrhnout databázi tak, aby bylo možné v rámci hry přenášet účty ze serveru na server.

Zrovna včera jsem si četl interview s Willem Wrightem o hře Spore, kde psal, že vytvořili asi 200 různých prototypů, z nichž se do finální hry dostalo tak 20%. Testovat se musí, ne vše se dá otestovat na papíře, zvláště ne reakce hráčů. Zároveň se nebojím zveřejnění nápadů, protože i kamarád se kterým tyhle věci už řeším nějakou dobu u piva pořád některé věci nepochopil jak je vlastně myslím. A jak někdo psal, i když dostanou dva týmy úplně stejné zadání, mohou z toho vzniknout dvě úplně odlišné hry. A jednak jsem též zjistil, že většinu z mých nápadů už někdo někde nějak realizoval. Ale přeci ne úplně tak jak si to představuju.

Ale na tom nesejde, jsem rád za každý komentář, i když spíše bych bral připomínky k principům, které jsem nastínil - co se vám líbí nebo naopak co si myslíte, že nemůže fungovat.

Jsem ve fázi, kdy neřeším až tak grafickou stránku hry, i když již chci dodržet nějakou představu budoucího vzhledu, ale kdy chci začít testovat funkčnost toho co jsem navrhl, a to zvláště hratelnost. Nejprv ekonomický a vývojový model a posléze model soubojů a s tím spojených dalších věcí. A protože vím, že jsem si dal nemalý cíl a hra by měla obsahovat spousty detailů, textů, atd. chci se pokusit o to, aby samotný návrh těch detailů již svým způsobem patřil ke hře, možná trochu podobně, jak funguje wiki... uživatelé dodávají obsah do funkčního systému.

Částečně funkční verzi budu mít tak za měsíc - dva a s "finální" verzí připravenou na beta test počítám možná za rok.
Příspěvek přidán 1.4.2009 0:57
Kalimero
avatar Kalimero
15 let 7 měsíců 29 dní
Tak to jsem tě opravdu podcenil, ale z teho textu to tak trošku vypadalo. V tom případě se na to určitě mrkl, jak bude troška času a hodím připomínky
Příspěvek přidán 1.4.2009 10:57
Heady
avatar Heady
15 let 1 měsíců 28 dní
Nevím nevím. Nechci být hrubý, ale připadá mi, že sis ten poslední příspěvek vycucal z prstu. Jen když očima přeběhnu obecné vlastnosti
bod 1. - Nepřetržitá - svět a tvoje postava se vyvíjí průběžně v reálném čase, i v případě, že nejsi přihlášen
bod 6. - Nenáročná na čas - nemusíš se bát co se stane, když se pár dní nepřihlásíš. Když nejsi ve hře přihlášen, nikdo ti nemůže ublížit, jen se nebudeš dále rozvíjet.

Bod 6. jednoduše neguje bod 2.

a obecná charakteristika té hry neguje to, co jsi napsal v tvém posledním příspěvku. Hra vypadá neuvěřitelně komplexně, pokud se bude opravdu vyvíjet v reálném čase, bude trvat měsíce, roky, než se svět dostane do fáze slušného obchodování a fungování. Je to pěkná utopie na knížku, né však hru.
Příspěvek přidán 2.4.2009 17:58
Kalimero
avatar Kalimero
15 let 7 měsíců 29 dní
Registroval jsem se a krom efektního otvírání js oken v té hře nic nefunguje, takže pořád nevidím důvod proč to spouštět pro veřejnost a co by se tam mělo testovat. Každopádně námět děje se mi zdá poměrně originální.
Příspěvek přidán 2.4.2009 18:10 | Naposledy upravil Kalimero v 2.4.2009 18:11
LXO
avatar LXO
15 let 1 měsíců 1 dní
Kalimero: třeba teď jsem otestováním úvodní stránky a představením hry v bodech zjistil, že některým věcem co tam jsou nikdo nerozumí tak jak jsem je myslel a měl bych je napsat jinak ...


Heady: to jsou připomínky, které potřebuju - upozornit na věci ktéré jsem špatně formuloval a jsou matoucí.

bod 1. - tím jsem chtěl říct, že bude možné zadat své postavě co má dělat třeba na půl dne až den dopředu.
bod 6. - na nepřítomné hráče nebude možné útočit, úkoly bude možné dát jen na max. 24 hodin a proto při delší nepřítomnosti se postava nebude dál rozvíjet.

Nerozumím co myslíš tím, že "obecná charakteristika té hry neguje to, co jsem napsal ve svém posledním příspěvku" - budu muset nějak přeformulovat tu zmínku o reálném čase, protože to chápeš úplně jinak než jsem to myslel.

Záměr je ten, aby se svět rozvíjel řekněme tak 6-12 měsíců, než se dostane do další zásadní vývojové etapy - ty etapy budou čtyři.

Abych to trochu přiblížil, hráči přistanou na planetě, začnou zakládat kolonie - budou ji společně budovat a dělat výzkum. Bude záležet jen na nich jak si rozvrhnou role, ale když se budou specializovat, tak budou efektivnější. Ideálně - někdo se bude specializovat na těžbu, někdo na výzkum, někdo na výrobu. V tom se projeví schopnost kooperace v rámci kolonie a schopnost vedení kolonie si to zorganizovat.
Příspěvek přidán 3.4.2009 1:58 | Naposledy upravil LXO v 3.4.2009 2:05
Kalimero
avatar Kalimero
15 let 7 měsíců 29 dní
Mno pro mě je ale pořád nesmysl zaobírat se nějakými popisky o čem hra je a jak ji reklamně uvést, když ta hra prostě není hotová :) Tak se to prostě nedělá z prostého důvodu - k ničemu to není. Nejdřív udělej hru a pak se pořádně zamysli nad tím jak ji co nejlépe popíšeš a zviditelníš a třeba popros pár lidí o názor ale takovýchle případu kdy někdo vyrukuje s "hrou" kde se snaží nalákat lidi lidi na prázdno tu bylo a budou stovky.

Řeknu to uplně jednoduše - proč já jako potencionální hráč bych se měl registrovat někam, co vůbec nefunguje a v brzké době ani fungovat nebude? :)

Znovu mi to přijde jako typický příklad kdy přestože má člověk dobrý nápad a je schopen ho i realizovat tak je tak nedočkavý atak chce pozornost veřejnosti že stím prostě hned vyrukuje hned. Viz tisíce předčasně spuštěných webů které oplývají hláškami jako "zatím tu toho moc nebude ale bude to přibývat. A když sem budete chodit tak nás to bude víc těšit a budeme víc dělat". Mno a pak to dopadá tak že lidi tam samozřejmě nechodí páč tam nic není a ti tvůrci to nedělaj páč tam nikdo nechodí a tak pořád dokola :)

Hold v takové branži je třeba nějakou dobu bez záruky tvrdě makat, s tím nic nenaděláš.
Příspěvek přidán 4.4.2009 14:45
Pro přispívání do fóra se musíš přihlásit
© 2008-2024 MMOGames - systém naprogramoval Ondřej "Kalimero" Vašíček, design vytvořil - Vítek "Whizzzkey" Matuška, obsah - redakce
Tento server dodržuje právní předpisy o ochraně osobních údajů. Všechna práva vyhrazena. Bez svolení redakce není možno texty dále rozšiřovat!
Blogované AlterEgo | Seriál Prison Break
načítání načítání