Návrh MMO - Fórum

Mithril
avatar Mithril
14 let 7 měsíců 29 dní
Mám jen takovou zajímavou otázku. Jen tak teoreticky, kdybych vytvořil vlastní návrh na mmorpg, vymyslel všechny systémy, rasy, povolání, kouzla a skilly a celý svět a jeho fungování, existovala by nějaká šance to někde udat?
A případně jak, protože mi přijde blbý někam napsat něco ve stylu: "Ahoj, mám návrh na hru, mrkněte se na to, jestli nemáte nic lepšího na práci."
Jde mi o to, že ve chvilkách volna na tom pro zábavu už nějakou dobu dělám a pokud to nějak dobře dopadne, nerad bych to jen tak založil do šuplíku.
Díky za každou informaci.
Příspěvek přidán 30.1.2010 14:58
Strmy
avatar Strmy
15 let 0 měsíců 28 dní
Záleží co by jsi od toho chtěl, existuje hodně MMO free enginu. Osobně jsem dělal jednu MMo, ale kvůli nedostatku času jsme to zavřeli. Jde o to, že je potřeba team programátorů a grafiků a málo kdy to lidi vydží až do úplného konce.
Příspěvek přidán 30.1.2010 15:23
Mithril
avatar Mithril
14 let 7 měsíců 29 dní
Spíš mě zajímalo, jestli by to šlo udat někomu, kdo na hrách už dělá. Nějaká společnost. Nevím, jestli by free Enginy zvládaly některé věci, které bych tam rád. (Nejde o grafiku, spíš nějaké feature) Hlavně by se asi špatně sháněl dostatek lidí. (Ale nevím, nikdy jsem to nezkoušel)
Příspěvek přidán 30.1.2010 15:41
Strmy
avatar Strmy
15 let 0 měsíců 28 dní
Nápad se dost špatně prodává, pokud ti jde o todle. A free enginy nejsou nijak co se týká skriptování omezeny, vše závisí na teamu lidí jenž tu hru budou tvořit.
Příspěvek přidán 30.1.2010 16:33
Mithril
avatar Mithril
14 let 7 měsíců 29 dní
Jasně chápu. Mě ani tak nešlo o to prodat nápad, a nestarat se o to, jako spíš aby ho někdo dělal a já do toho mohl dál mluvit a vymýšlet nové věci. Na některé free enginy jsem koukal, ale nějak víc jsem je nezkoumal. Na něco se podívám, ale jako programátor jsem spíš podprůměrný, takže to nebude nic pro mě.
Příspěvek přidán 30.1.2010 17:29
Sertr
avatar Sertr
14 let 5 měsíců 1 dní
Hele přesně toto obnáší moje vysněná profese - game designér. Ve zkratce:
Dělí se zaměstnance nějaké firmy a lidi na volné noze(ale není jich moc)
Na volné noze pouze prodávají své návrhy(ve formě DD - design dokument, text, ve kterém je úplně všecko o hře - úplně), ale v takovém případě to chce, abys za sebou měl minimálně několik úspěšných "A" titulů(MMO jsou asi nejriskantnější hry co se týče vydělání si na sebe).
V takovém případě se už o vývoj hry a úpravy v konceptu nestaráš. O to se starají firemní designéři.
A ano je tu šance, že se ti povede najít nějaké malé studio (spíš prostě jen partu lidí co to chtěj zkusit), ale dokončit a vydat MMO je velmi finančně i energeticky nákladný proces, takže pokud neseženete sponzora, tak to v nejlepším případě dopadne tak, že občas po normální práci se něco udělá, ale spíš ne. A i kvalita v případě, , že se podaří najít sponzora, většinou nebude nic moc. Ale zase budeš teoreticky v pozici lead game designéra -člověka, který rozhoduje o hře(takřka o všem - ano můžou mu do toho kecat ostatní, u firem třeba musí poslouchat ty "tupce" z vedení vydavatelské společnosti, ale on je ten základní myslitel)

Jinak vytvořit dobrej návrh(včetně jednoduchého hrubého dokumentu na prezentace, podrobnějšího pro případné zájemce a pak celí DD) je dost těžký(jen si to zkus :) ).
Pro začátek ti doporučuji zkusit vymyslet nějakou jednoduchou stolní hru. Poznáš co všechno musíš vymyslet - nestačí si jen říct chci takovejdle systém v tomdle světě s těmadle featurkama - musíš to všechno logicky spojit a doplnit to tou omáčkou, která z toho udělá hru(ať už stolní nebo pc).

Pokud takovou hru dokončíš tak gratuluji - mě to v půlce přestalo bavit(nejhorší nebezpečí vývoje :), ale zase mám času dost než si budu muset najít stálou práci, takže kam spěchat(pro info - jdu teď na střední)).

Tak jako tak se koukni sem gamedesign.cz je tu dost informací o práci designéra.
Příspěvek přidán 31.1.2010 8:16
Mithril
avatar Mithril
14 let 7 měsíců 29 dní
Předem díky moc za odkaz, tuhle stránku jsem neznal. Trochu jsem si pročetl, co je k tomu potřeba, dovzdělal jsem se a tak.
Vytvořit dobrý návrh jsem se už několikrát snažil, ale dřív to byly takový pokusy z nudy, ale teď to vypadá o trochu líp. Přece jen časem na to člověk kouká víc realisticky.
Zatím k tomu mám hotovo jen pár poznámek, všechna povolání (i když jejich funkce se bude asi ještě trochu měnit), všechny rasy (pár jich asi vyškrtnu) některé skilly a kouzla, něco málo míst a zrovna pracuju na alchymii. Navíc mám už sepsanou stručnou historii a život několika ras, pár dalších mi jich ještě chybí.
Ale pořád toho je málo, je toho potřeba ještě strašná spousta domyslet. Oni se těžko vymýšlí nějaká dobrá kouzla, člověku se to nezdá, ale až když to má vymyslet...
Příspěvek přidán 31.1.2010 15:51
Sertr
avatar Sertr
14 let 5 měsíců 1 dní
Právě. :)
Držim ti palce, ale nezapomeň být realista.
Příspěvek přidán 1.2.2010 9:27
Mithril
avatar Mithril
14 let 7 měsíců 29 dní
Tak ještě jeden dotaz, jaký druh soubojů by vám přišel nejlepší?
1) Klasický za jednu postavu
2) Za víc postav realtime (jako Sword of the New World)
3) Tahový systém za více postav (na způsob Atlantica online)
Každý ten systém má něco do sebe, ten první je asi nejběžnější, ale i nejvíce provařený. Ten druhý systém podle mě tak ideální není, jelikož se hodně špatně ovládá. Ten třetí systém je taky poměrně dobrý, člověk nikdy nemá takový ten pocit, že bojuje sám. Co vám přijde nejlepší.
Plud otázka: pohled z 1 nebo 3 osoby?
Příspěvek přidán 21.2.2010 18:30
DeadUndead
avatar DeadUndead
14 let 4 měsíců 20 dní
1 systém- nejčastější, láká nejvíce hráčů (bohužel hodně tupých a vymydlených)
2 systém- neznám, ale zatím jsem to u žádné větší hry neviděl...
3 systém- AO jsem hrál, ten systém se mi líbí, jenže kolik dnešních hráčů chce přemýšlet? navíc si raději zahrají Heroes V on-line, než aby se štvaly u MMO... strašný žrout času

Co se týče pohledu, tak určitě z 3. osoby, každý chce vidět svého hrdinu, jak má svoji zářící zbroj... bez téhle možnosti by to bylo 1. veliké mínus.
Příspěvek přidán 22.2.2010 18:54
Sertr
avatar Sertr
14 let 5 měsíců 1 dní
Tahový systém za více postav - v dnešní době velmi neoblíbený(nechci říkat zastaralý, ale je to vlastně mnohem výstižnější)

DeadUndead co třeba Dragon Age: Origins xD - sice singl, ale je to hustý
Mithril právě v DA:O je to hodně dobře vypilovaný(hraju to na xboxu a nemůžu se toho nabažit)

jinak do MMO asi klasicky - singl char(realtime)
Příspěvek přidán 23.2.2010 17:15
Mithril
avatar Mithril
14 let 7 měsíců 29 dní
Sertr: Vím, DA:O jsem hrál a tam je to hodně dobře udělané. Ale v MMO by něco takového šlo těžko udělat.
Je škoda, že tahový systém je nepopulární, protože v tom se dá popravdě nejvíc vyblbnout. Ale i ten klasický systém za jednu postavu není špatný.
Ale asi bych spíš uvažoval o pohledu z první osoby z několika důvodů:
1) Lepší atmosféra a vžití do hry. Sice nevidí sám sebe, ale s kouzlením a útoky se tak dá až neuvěřitelně pohrát, aby vypadali vážně pěkně
2) Vždycky když jsem nějaké MMO hrál, tak jsem se vždy v podstatě díval jen do země nebo kus před sebe, abych viděl na nepřátele, nikdy ne kolem sebe a tak. Takže nikdy jsem z toho světa nic neměl, protože všechno co jsem viděl, byla jen zem.
Příspěvek přidán 23.2.2010 20:19
DeadUndead
avatar DeadUndead
14 let 4 měsíců 20 dní
Ono nejde o to, co se líbí tobě, ale o to co naláká nejvíce lidí :-D.
prostě většina lidí se ti na tohle vybodne...

K tomu s tím DA:O a tedy Sertrovi:
Musíš si uvědomit můj milí, že tam by se to nedalo bez pauzy hrát, což bohužel v MMO nejde... bez pauzy by to byl jeden velký fail...

Máš dvě možnosti:
1) Uděláš to podle sebe a své fantazie, bude to originální, ale prostě moc lidí na to nepude

2) Uděláš to pro co největší masy... budeš muset hodně měnit ze svých nápadů, ale v dnešním světě MMO se prostě moc originálních her neprosadí... lidi se nového trochu obávají....
Příspěvek přidán 23.2.2010 20:41
Mithril
avatar Mithril
14 let 7 měsíců 29 dní
DeadUndead: Zapomínáš na třetí teoretickou možnost 3) Udělám něco podle své fantazie, bude to originální a lidi na to půjdou (netvrdím, že to takhle dopadne, to bych si ani nedovolil, ale jako možnost to zde je)

Ale koukni se na to z druhé strany: Dělat něco pro co největší masy... To je hodně ošemetný problém. Co to znamená? Udělat druhé WoW, u kterého snížím obtížnost na minimum a udělám z toho bezduchou mlátičku? To se už trochu stalo u Age of Conan a většina hráčů je za to poslala do pekel.
Ono se těžko prosazuje s novou hrou, když je každé MMO jedno jako druhé. Všechny mají stejná povolání, všechny spočívají na tom vymlátit co nejvíce příšer, chodit dungeony... Když takhle existuje několik desítek her, tak se hráči mezi ně rozptýlí a zdá se, že jich je málo. Já tam taky neplánuju žádné revoluční změny, jen na to trochu změnit pohled a udělat takový mezikrok, mezi starým a novým.
Příspěvek přidán 23.2.2010 21:25
Sertr
avatar Sertr
14 let 5 měsíců 1 dní
DeadUndead hele určitě by to šlo udělat, třeba na konzolích fakt pauzuješ jen kvůli nedostatku tlačítek. ale samozřejmě by to bylo obtížný vybalancovat
Příspěvek přidán 24.2.2010 10:42
1
Pro přispívání do fóra se musíš přihlásit
© 2008-2024 MMOGames - systém naprogramoval Ondřej "Kalimero" Vašíček, design vytvořil - Vítek "Whizzzkey" Matuška, obsah - redakce
Tento server dodržuje právní předpisy o ochraně osobních údajů. Všechna práva vyhrazena. Bez svolení redakce není možno texty dále rozšiřovat!
Blogované AlterEgo | Seriál Prison Break
načítání načítání