Hele přesně toto obnáší moje vysněná profese - game designér. Ve zkratce:
Dělí se zaměstnance nějaké firmy a lidi na volné noze(ale není jich moc)
Na volné noze pouze prodávají své návrhy(ve formě DD - design dokument, text, ve kterém je úplně všecko o hře - úplně), ale v takovém případě to chce, abys za sebou měl minimálně několik úspěšných "A" titulů(MMO jsou asi nejriskantnější hry co se týče vydělání si na sebe).
V takovém případě se už o vývoj hry a úpravy v konceptu nestaráš. O to se starají firemní designéři.
A ano je tu šance, že se ti povede najít nějaké malé studio (spíš prostě jen partu lidí co to chtěj zkusit), ale dokončit a vydat MMO je velmi finančně i energeticky nákladný proces, takže pokud neseženete sponzora, tak to v nejlepším případě dopadne tak, že občas po normální práci se něco udělá, ale spíš ne. A i kvalita v případě, , že se podaří najít sponzora, většinou nebude nic moc. Ale zase budeš teoreticky v pozici lead game designéra -člověka, který rozhoduje o hře(takřka o všem - ano můžou mu do toho kecat ostatní, u firem třeba musí poslouchat ty "tupce" z vedení vydavatelské společnosti, ale on je ten základní myslitel)
Jinak vytvořit dobrej návrh(včetně jednoduchého hrubého dokumentu na prezentace, podrobnějšího pro případné zájemce a pak celí DD) je dost těžký(jen si to zkus :) ).
Pro začátek ti doporučuji zkusit vymyslet nějakou jednoduchou stolní hru. Poznáš co všechno musíš vymyslet - nestačí si jen říct chci takovejdle systém v tomdle světě s těmadle featurkama - musíš to všechno logicky spojit a doplnit to tou omáčkou, která z toho udělá hru(ať už stolní nebo pc).
Pokud takovou hru dokončíš tak gratuluji - mě to v půlce přestalo bavit(nejhorší nebezpečí vývoje :), ale zase mám času dost než si budu muset najít stálou práci, takže kam spěchat(pro info - jdu teď na střední)).
Tak jako tak se koukni sem
gamedesign.cz je tu dost informací o práci designéra.