Dokonalá MMORPG? - Fórum

Kalimero
avatar Kalimero
9 let 1 měsíců 26 dní
Uživatel Hvezdosvit v čase 25.2.2009 12:32 napsal
- zacinajici hrac muze porazit letiteho veterana

pokud nepůjde vidět progress hráče, tak to taky nemá moc smysl. Letitý hráč by určitě neměl být nijak snadno poražen nováčkem. Právě naopak na zkušenostech záleží. Spíš věci by neměli přidávat extra věci.
Příspěvek přidán 26.2.2009 22:39
Deathwing
avatar Deathwing
8 let 7 měsíců 5 dní
No nebudu tady vypisovat stránku jak si představuji dokonalé MMORPG, spíš vás odkáži na kníku, která to vyřešila za mě :)
Net Force: Zabíjení hrou / Tom Clancy....schválně to zkuste, je to za den přečtený a pak poznáte jak si hru představuji, jen bych ten děj tam zařadil do Středozemě no :D
Příspěvek přidán 27.2.2009 17:44
Kalimero
avatar Kalimero
9 let 1 měsíců 26 dní
:) jak skloubit lehce scifi Toma Clanyho se středozemí, to netuším :)
Příspěvek přidán 28.2.2009 13:13
Deathwing
avatar Deathwing
8 let 7 měsíců 5 dní
Tak to nemyslím, já mám namysli příběh té knihy, tam je fantasy svět ve kterém se to odehrává a je tam popsán ten systém, jen prostě ten fantasy svět ve Středozemi, s Clanym to nemá nic společnýho :)
Příspěvek přidán 28.2.2009 13:21
archie
avatar archie
8 let 7 měsíců 18 dní
Pro mě by dokonalá MMORPG měla mít především naprostou provázanost s prostředím. Zabiješ někoho vlastní rasy, dostaneš nálepku vraha. A její odčinění bude složité, pokud o to ovšem stojíš. Můžeš pracovat pro krále nebo pro povstalce. Podle počtu hráčů v té nebo druhé skupině klidně krále svrhnete nebo povstání krvavě rozdrtíte. Běháš po městě jako splašený přes trávníky a záhony, stráže tě chytnou a dostaneš nějaký trest. Získáš reputaci v jedné frakci a ostatní frakce se k tobě podle toho budou chovat (i když tenhle vztah ve hrách bývá). Ale proč by se nemělo město postupně měnit s přístavbami nebo bouráním. Vykácíte les, tak nějakou dobu čekejte, než zase naroste.
Hlavně by měla fungovat hráčská ekonomika, tj. předměty (zbroj, zbraně apod.) by šlo opravit pomocí záplat, které vyrábí hráči. Věci by měly jen určitou životnost, třeba deset oprav a konec. Výroba by neměla být ani příliš jednoduchá ani složitá, více by měli být zapojeni hráči různých profesí. Abys v pokročilých fázích musel využívat věci vyrobené někým jiným.
Proč by neměla otevření nového dungeonu doprovázet nějaká hromadná akce (jo, vzácně se to ve hrách stane). Trpaslíci tak dlouho těžili v zakázané oblasti, až probudili něco, co neměli (nj, není to zrovna originální). Mobové by neměli být jednoduše naskriptování, ale měli by vykazovat větší inteligenci, více spolupracovat. Chování bossů by mělo být méně předvídatelné, nejlépe pokaždé úplně jiné. Nečekaně přivolaní pomocníci by zpestřily nudný boj;-) A určitě by měl být nějaký rozumný postih za smrt. A vůbec by boje měly být více řiditelné, záleželo by na tom, kam udeříš a čím atd.
Více bych zapojil prostředí. Spadneš ve plátové zbroji do vody, smůla - utopíš se. Po lávě nebudeš běhat beztrestně. Pád ze skály se rovná množství zranění až smrti podle výšky. Se tam nečekaný přelet například draka a vesnice je v plamenech, nejlépe i s tebou. Ale můžeš sebrat partu dobrodruhů a jít se mu pomstít - na vývěsce se objevilo oznámení, že se drak usídli v blízké jeskyni.
Úkoly bych provázal více s NPC, třeba pravidelně se objeví ve městě karavana, která chce ozbrojený doprovod (něco podobného už tu tuším někdo zmiňoval). A karavanu by mohli přepadat hráči nebo naprosto nepravidelně na různých místech a v různém složení NPC. Pokud ji přepadnou hráči, může kolem jet hlídka (NPC) a pomoc karavanu bránit.
Určitě by neměly chybět ovladatelné lodě, vozidla či jiné dopravní prostředky podle stylu a prostředí hry. Výrazně hru oživí možnost létání. A proč nedat možnost vozidel, která musí ovládat několik hráčů najednou. Jeden řídí, jeden napíná plachtu, další střílí třeba z katapultu.
Neměla by chybět možnost naprosté individualizace postavy, možnost barvení je samozřejmostí, tetování, účesy. Výzbroj by se měla lišit hráč od hráče. Nádhera by byly skvrny od krve nebo špíny, které si musíš umýt a podobně. Možnost najmout si sluhu, který ti bude nosit věci, vodit oslíka, udržovat věci. Proč ne :D
Příspěvek přidán 7.3.2009 22:08
Kalimero
avatar Kalimero
9 let 1 měsíců 26 dní
Páni tak to je popis :) Spousta věcí by šla udělat když by si na to chlapci vývoáři pořádně sedli, u některých bude asi omezení technická náročnost. Přece jen připojení k internetu ještě není na takové věci uplně připraveno a hlavně servery, které by obsloužili tolik úkonů pro tolik lidí.
Včil jde o to, esli lidi takto komplexní MMO chtějí :(
Příspěvek přidán 8.3.2009 15:18
archie
avatar archie
8 let 7 měsíců 18 dní
Uživatel Kalimero Včil jde o to, esli lidi takto komplexní MMO chtějí :(


Já bych to chtěl a tipnul bych si, že spousta dalších taky. No asi by to nebylo pro týpky, co chtějí za 4 dny dosáhnout maximální lvl ;-)
Příspěvek přidán 8.3.2009 19:45
Albert
avatar Albert
8 let 7 měsíců 19 dní
Mě by se zas líbilo, kdyby audio engine zpracovával to co říkáš do mikrofonu a streamoval to jako zvuky prostředí, čím bys byl od hráče dál tím méně bys ho slyšel. Prostě simulace reálu.
Příspěvek přidán 9.3.2009 12:09
Kalimero
avatar Kalimero
9 let 1 měsíců 26 dní
To není vůbec nereálné. Někde to tak funguje myslím. Někde jsem to viděl ale nebyla to mmo ale nějaká multiplayerová hra. Tam jste slyšeli komunikaci, pokud jste byly dost blízko. Kdyby pak ale na tom záviselo něco důležitého, tak vznikají neřešitelné situace, kdy lidi použijí alternativního kecálka tak aby ve hře nebyly slyšet. Navíc u mmo by to byl asi solidní záhul na přenos dat :)
Příspěvek přidán 15.3.2009 13:45
Heady
avatar Heady
8 let 7 měsíců 25 dní
archie: Tak jsem si přečetl tvůj popis. A mám k tomu několik věcí.. zaprvé hodně toho, co jsi popsal už v MMO hrách existuje.. jen né v jedné, ale rozkouskované do několika titulů... další věc je, že byť představa takto komplexní, realistické a propracované hry je sice lákavá a krásná, možná i realizovatelná, ale... to ale tam hraje velkou roli, protože.. hry slouží především pro pobavení a odreagování.. a představ si, že bys měl hru, kde bys stále umíral a stále musel omezovat sám sebe vůči hře.. nemohl bys doběhnout do dalšího města, protože by ti nestačil dech, musel bys čekat... apod apod určitě si dokážeš představit co myslím... každopádně shodnu se s tebou na tom, že hrám často chybí prvky realističnosti a myslím, že by vůbec nebylo na škodu je tam začlenit trochu víc..
albert: toto funguje už v hodně hrách... pokud se nepletu tak např. AoC tenhle systém má, jen nevím, jak je to s tou vzdáleností...
---
obecně... pořád se tu opakujeme dokola.. já jsem hodně zvědavý, jak budou vypadat ony next-gen mmo, které mají být přesně takové, jak je popisujeme.. poběží na nejnovějších enginech, takže budou potřeba pořádná děla a nebudou chybět právě ony realistické prvky.. taháky budou například 100% interaktivní prostředí.. sekneš do stromu a nafurt tam bude zářez.. když do něho plácne ork obrovskou válečnou sekerou, strom pude k zemi :) a dokud ho někdo neuklidí, bude tam... nebo když bouchneš do zdi atd atd.. viditelné opotřebení zbraní... ale to nás čeká až za nějakej pátek.. tohle dneska zvládnou v reálném čase vypočítat jen ty nejlepší compy, nemluvě o množství dat který musí protýct serverama..... no uvidíme
Příspěvek přidán 16.3.2009 15:03
Albert
avatar Albert
8 let 7 měsíců 19 dní
V současné době se začíná prosazovat opět full-loot (Darkfall, Mortal Online) napadl mě nápad na balance mezi full-lootem a bindnutými věcmi, ale byl tak dobrý, že jsem ho radši smazal. :D

Nevím totiž jestli hry jsou o dobrých nápadech, které se dozvíte předem..., řekl bych spíš, že hry jsou hlavně o překvapeních, která Vám hra přinese.
Příspěvek přidán 21.3.2009 20:43 | Naposledy upravil Albert v 21.3.2009 20:50
Rick
avatar Rick
8 let 5 měsíců 4 dní
Podle mě by dokonalé mmorpg mělo dovolit hráči vše co ho napadne, prostě desítky možností jak se zabavit.Třba hledat ukrité poklady(vzácné věci s magickymi schpnostmi)po celém herním světě nebo se pokusit doslova ovládnout kousek města či země jako nějaká obavaná postava, nebo možnost dostat se úplně všude střech budov, tamné rokle atd... plust to co jste již zmínili jako velice interaktivní prostředí, opotřebení věcí a jiné.
Příspěvek přidán 21.4.2009 12:11
JohnG
avatar JohnG
8 let 5 měsíců 2 dní
No Tak Já si predstavuji Hru asi priblizne jak Head na zacatku napsal.ale este aby to nebylo jak Aoc grafika na dnesni Dobu ujde ale hratelnost se jaksik moc strácí..Aby to nabylo na relalnosti tak treba Kupim se nejakou chatru(dum) dám ho Opravit vymaluju Dám Kresla a ja nevim co vsechno Az se my to bzude libit tak Pridám pipu A budu mít hospodu a pekne si budu kupovat pivo Nebo po pripade koupim aji Výrobu(Pivopar)za hospodou si Koupím Pole Postavym tam mlyn zaseju obilí a budu aji prodávat pečivo tím by se mohlo pridat u dalsi vlastnos Postava bude mít hlad zízen a já nevim co vsechno Treba Budete moct chytnout aji prujem ze zvás v bitve zacne neco téct hnedeho(Celkem nechutne ale pridá to na realite a ja nvm co vsechno)jak rekl Vlastní ovladac tak ja bych Bral neco jak má Wii v jedné ruce máš zbran v druhe Stit a pohybujes se.Takze bude aji zapotrebi nejaká Fizicka nebo Skusenosti jako ze nemusíbít nejlepsi ten kdo ma Atributy na max ale mácha jak malý decko z klackem :D Proste aby mohl vyhrát i zacatecník vs silenjsi takze by se obrana Smerovala primo na slabe casti Jako je krk Nebo kotnik nebo neco takoveho co nebude mit hrác kryte Proste Kam se strefis tak podle toho jak to má chraneno tak to ubere.ale tohle bude mozna tak v roce 2020+ :D sem tu novej tak dystak napiste nazory
Příspěvek přidán 23.4.2009 21:12 | Naposledy upravil Hugo2234 v 23.4.2009 21:12
Rick
avatar Rick
8 let 5 měsíců 4 dní
Něco podobného jako říkal Hugo2234 by se mi líbylo, no vlastně kdyby se spojilo nějak to co tu nějací navrhli tak by podle mě vzniklo opravdu dokonalé MMORPG pro kazdeho, ale také jak už tu někdo psal tak hodně záleží i na hráčích.Jako vždy se ale všem zavděčit nemůžeme:).
Příspěvek přidán 25.4.2009 14:33
Masakrator
avatar Masakrator
8 let 7 měsíců 2 dní
Mno dokonalé MMORPG je opravdu těžké udělat každý hráč má své představy o dokonalé hře at je to MMORPG či jiný žánr, ale nápady zde vnešené jsou velice zajímavé, ale velice těžké na realizaci.
Vemu si příklad jen udělat hráči možnost aby mohl svým plněním úkolů a podobně ovlivnit globální "děj" hry tato možnost by se mě jako hráči líbila, poněvadž pak by mé činy měli smysl. Neznám takové MMORPG.
Ovšem u MMORPG je už jen složité udělat nějaký linearní děj který by měl cíl, ono to ani u MMORPG moc udělat nejde. To je nevýhoda MMORPG o proti RPG.

Jakožto tvůrce MMORPG musím říct, že je to opravdu velice složité udělat "dokonalé" MMORPG. Málo věcí je v dnešním světě dokonalých snad žádna:)
Jak jednou někdo řekl dokonalá je věc, kde není už co měnit.
Příspěvek přidán 17.5.2009 18:04
Pro přispívání do fóra se musíš přihlásit
© 2008-2017 MMOGames - systém naprogramoval Ondřej "Kalimero" Vašíček, design vytvořil - Vítek "Whizzzkey" Matuška, obsah - redakce
Tento server dodržuje právní předpisy o ochraně osobních údajů. Všechna práva vyhrazena. Bez svolení redakce není možno texty dále rozšiřovat!
Blogované AlterEgo | Seriál Prison Break
načítání načítání