Dokonalá MMORPG? - Fórum

Kalimero
avatar Kalimero
15 let 8 měsíců 24 dní
Zkusme trošku filosofovat :) Jaké aspekty by dle vás mělá mít dokonalá MMORPG hra? Myslíte, že takovým pokusem o (principy) dokonalou hru bude třeba Darkfall, nebo opravdu považujete za ideál WoW?
Příspěvek přidán 14.2.2009 11:44
Albert
avatar Albert
15 let 2 měsíců 16 dní
Řekl bych, že důležitou roli hraje historie a z ní vyplývající atmosféra, hráč musí mít pocit. Například Lord of the Rings je v tomhle podlě mě horkej favorit na dlouhodobě nejúspěšnější MMORPG hru všech dob, protože síla díla Tolkiena je obrovskej bonus a jeho příběhy jsou nadčasový. Wow je sice promyšlenej, ale je to jen opajcnutej warhammer s postavami, se kterými se jen těžko ztotožníš... viz tur domácí, undeadi, goblini apod. Podle mě postupně hráči budou inklinovat k lidštějšímu zobrazení své postavy, která bude podobnější hrdinům, které viděli a mají je za vzory. Gandalf, Galadriel, Legolas, Gimli, Aragorn, Eowyn, Faramir a další. Darkfall splní choutky na řežbu všech řežeb, ale jak dlouho bude hráče bavit dokola se pořád jen mydlit v epických bitvách, podle mě správná MMORPG hra, pokud to nemá být MMODPS hra, musí mít taky kvalitní PvE a časem třeba krafting ala Ultima.
Příspěvek přidán 14.2.2009 15:27 | Naposledy upravil Albert v 14.2.2009 15:38
Heady
avatar Heady
15 let 2 měsíců 23 dní
No, zajímavá otázka. WoW za ideál rozhodně nepovažuji. Za dokonalé MMORPG považuji něco, co tu ještě není. Ani LOTRO se mi tak nejeví, ale to jsem nehrál, popravdě mě ale ani nijak zvlášť neláká. A to proto, že je to inspirované právě Tolkienem, a ten mě vyhovuje tak, jak ho znám a nechci si to "kazit" hrou.
Dokonalé MMO podle mě musí být obrovské, enormní. Každopádně musí mít onu atmosféru, jak uvádí Albert, musí mít krásnou grafiku, která atmosféře velmi pomůže. Darkfall je čistokrevná řežba a celkový koncept hry je navržený právě pro pvp, takže to podle mě taky není ideální MMORPG. Jak jsem řekl, ta dokonalost je z mého pohledu ve velikosti, propracovanosti, grafice, hralelnosti a možnostech.
Ideální pvp systém bych považoval vlastní řízení boje. Byť složité, ale co, aspoň to bude opravdu RP a budete se muset "naučit bojovat" a ne jen mačkat předskriptované klávesy. Tzn realistický boj - krytí, úskok, úhyb, úder tím, nebo oním směrem, skill jakožto kombinace tlačítek, lučištníci střílející z FPS pohledu i se zaměřováním. Toto všechno možná i se speciálně, ke hře dodávaným, vyrobeným ovladačem. Pěkné a realistické animace. Realisticky viditelné zranění, takže né že meč nějak proletí texturami, nebo tupě narazí, byť na holou kůži, ale opravdu člověka zraní. Pochopitelně né úplně realisticky, to by asi každému nevyhovovalo, ale alespoň přibližně. Otázka je pak opotřebení zbraně, nebo poškození armorů, ale o to by se pak mohli starat trpaslíci, což by asi takový problém nebyl. Vše by samozřejmě bylo viditelné, škrábance na brnění, záseky v meči apod. Tohle všechno obrovsky přidá na atmosféře. Přesuňme se dál od pvp. PvE, taky důležitá součást. Nelíbí se mi čísílka informující o dmg odlétávající od mobů, to moc RP není. Takže taky viditelné zranění mobů atd. Samozřejmě, procenta životů, nebo HP a ostatní čísla a statistiky by neměly chybět, ale ono grafické znázornění věci by z mého pohledu v tom ideálu chybět nemělo. Vyhnul bych se levelům, ale u expů bych zůstal, jen by se zvyšovaly atributy a celkové schopnosti charu v závislosti na tom jak se chová, co používá více apod. Takže lukařovi střílejícímu čistě z luku se bude postupně zrychlovat frekvence střelby, přesnost, mrštnost apod... naproti tomu válečníkovi s obouručákem se bude zvyšovat síla, ale i on sám bude viditelně s oněmi atributy sílit i v grafické podobě.
Dál, interaktivní předměty. Žádné pasivní prostředí, se kterým nelze nic dělat, ale poškoditelné, nebo přemístitelné věci atd. Možnost zabíjení i ve městě, ovšem potom za přítomnosti odporu v podobě guardů :). A za větší výtržnosti ve městě vykázání apod...
S tím související velké možnosti uplatnění. Aby zloděj nebyl jen "dýkař", ale mohl opravdu okrádat. Obchodníky s karavanou na cestě apod.
Prostě, sami víte kam směřuji. Obrovský, komplexní a po všech stránkách propracovaný herní svět. To je podle mě dokonalé MMORPG
Příspěvek přidán 14.2.2009 18:34
Taris
avatar Taris
15 let 2 měsíců 25 dní
Tak mám pocit, že jsi nám tu skoro popsal Oblivion Online (tm) :D musím říct, že ač byla ta hra skoro o ničem a byla pouze offline, tak většinu toho co povídáš měla. Problém je v tom, že by to určitě šlo, ovšem co když máš ping 700 (i to se u našich výborných českých providerů stává) a potřeuješ někoho trefit real-time systémem....
Příspěvek přidán 14.2.2009 20:28
Heady
avatar Heady
15 let 2 měsíců 23 dní
Chápu, bohužel celý tady tohle je (vzhledem ke grafice, a velikosti a objemu dat který budou potřeba přenýst) spíš jako next-gen mmo :), spíš než něco, co by bylo realizovatelný dnes. Doufejme, že v té době už budeme, po vzoru japonců, net doma cucat z optickejch káblů tří-cifernejma Mb hodnotama :)
Příspěvek přidán 14.2.2009 21:17
Albert
avatar Albert
15 let 2 měsíců 16 dní
No já teda nevim, ale já mám čísílka docela rád, hlavně, když jsou hodně vysoký. :)
V DDO s jeho různými bonusy třeba můžeš vidět, když se rána podaří:
190 + 15 + 7 + immune + 22 a na to se moc hezky kouká :). Je to jen hra, takže úplně 100% realističnost mít nemusim. Podle čísel a jiných hlášek se často rozhodneš, jakou zbraň použít, časem se třeba příjde na to jak čísla nahradit, mě teda ale nic momentálně nenapadá.
Příspěvek přidán 14.2.2009 21:30 | Naposledy upravil Albert v 15.2.2009 1:03
Kalimero
avatar Kalimero
15 let 8 měsíců 24 dní
Tak u DDO, kde jsou pravidla založena na hodu kostou, to jde celkem pochopit :)

Heady: dost toho cos řekl souhasím. Tvoje technické požadavky bych sice bral jako plus, ale určitě nejsou hlavním prvkem. Animace se dají vždy vylepšit. Důležitý je dle mě systém. A tím myslím kompletně překopat hratelnost. Žádné dokola zbíjaní x potvor kvůli expům. Viděli jste nekdy hrdinu jen tak chodit do lesa zabíjet, aby mu poskočil level? :) Podle mě se u dnešních mmo her strašně málo klade důraz na sociální aspekty hry. Co jsem četl z připravovaného článku Knedle, tak docela EVE toto splňuje. Jde o to tu mít hru, kde bude správa města totálně podléhat hráčům. Hráči si zvolí vůdce, popř radu atd, ti rozhodují o obchodech s ostatními městy, zajistí ochranu karavany jak jinak než lidmi z města, což bude klasický a reálný ukol. Prostě nejde o to vzít ukol a udělta ho jako milion ostatních před vámi. Ukážu tu malý příklad, jak by měl chod takového questu ideální MMORPG vypadat.

Na vývěšce se objeví od vedení města, že dejme tomu za týden má jet tou a tou trasou velice důležitá karavana s blíže nespecifikovaným obsahem a že najmou tři party dobrodrůhů na ochranu karavany. Toť první bod sociálního přístupu. Úkol vznikl z reálné potřeby hráčů. Nyní nastává nesčetně situací. Dejme tomu, že máte potřebnou partu. Nejde tu o to jít a ukol vzít. Jelikož je dopředu jasné, že jede o velmi nebezpečnou věc, riskujete smrt. A smrt se v dešních MMO bere dosti na lehkou váhu. Stejně tak se berou pouze 3 party a ne žádní floutkové. Jste rozhodnuti ukol vzít a oni vás nevezmou? Není tu systém ale lidi. Podstrčte nějaký ten zlaťk členu rady, aby hlasoval pro vaše schválení. Možností se meze nekladou.
Pokud ukol zístkáte, následuje týden. Co uděláte? rozumné je projít si celou trasu a dát si pozor na nebezpečné useky. Celý týden se též ponese ve znamení příprav. Tuhle musíte odcestovat do druhého města, kde si půjčíte koně pro dlouhé trasy, tuhle musíte namyslet, jaké situace vás můžou potkat a že nevybavit se loučí například by byla veliká chyba. Ukol se navíc týká celého herního světa. Mě jako zlodějíčka může na tajemném pokladu záležet tak jako tak a proto mým cílem bude sehnat partu banditů a pokusit se karavanu přepadnout. Zároveň tím ale riskuju střet s partou najatých žodláků. Koneckonců se můžu protlačit do těch 3 skupin a domluvit se s nimi,že karavana nikdy do cíle nedojede a její tajemný obsah si rozdělíme. A co lépe ho mít jen pro sebe? :) vidíte ty možnosti?
A jakou finální nádhernou tečku zatím? Mezitím co 3 bojovné skupiny karavanu statečně bránili, bohužel bandité, kteří toužili po tajemném převozním materiálu byly silnější. Celá parta zahynula, bandité vítězoslavně přišli ke karavanu a zjistili, ž je prázdný :) Touto dobou totiž branami cílového města projížděla pravá karavena, jenž na sobě neměla žádnou pozornost nezvaných očí. Všichni se totiž upírali na danou falešnou karavanu. Aneb chytří radní. A to nepočítám milion dalších možností, kdy nečestná rada se mohla za nějaký ten drobný prokecnou a tak dále, a tak dále.

Dle mě budoucnost tedy není v dokonalém fyzikálním modelu ani super animacích, ale v relativní dobře systémově ošetřené volnosti hráčů, kteří sami budou rozhodovat o svém osudu. Však ono to až tak složité nebude, když v Ultimě to občas svým způsobem také tak fungovalo. Hold ne se připojti a jít 10 hodin kosit a pak usínat s jedním navýšeným levelem, ale hrát více společensky, dělat reálnější věci, radovat se z každého apsektu hry a udělat věci opravdu výjmečnými. Dnes je totiž vše tak přeplácané a přeefektované, že se prostě
SNAŽÍME NASYTIT PŘEPLNĚNÉHO
Příspěvek přidán 15.2.2009 3:03
Mike
avatar Mike
15 let 4 měsíců 16 dní
Není až tak důležité, co by dokonalá mmo měla umět. Hlavní je, aby se u ní sešla dobrá parta lidí. Pak je o zábavu už postáráno i kdybyste zabíjeli jednoho moba pořád dokola :)
Příspěvek přidán 15.2.2009 12:48
Kalimero
avatar Kalimero
15 let 8 měsíců 24 dní
TO možná tak první dny hraní, ale dobrá parta ti nemůže z blbé hry udělat dobrou
Příspěvek přidán 15.2.2009 14:04
Heady
avatar Heady
15 let 2 měsíců 23 dní
Kali: tos to popsal pěkně, ale na takovéhle hře bych byl tak závislej, že bych u toho seděl furt, tak bych to radši nehrál :D
Příspěvek přidán 15.2.2009 14:05
Mike
avatar Mike
15 let 4 měsíců 16 dní
Uživatel Kalimero v čase 15.2.2009 14:04 napsal
TO možná tak první dny hraní, ale dobrá parta ti nemůže z blbé hry udělat dobrou

Psal jsem to trošku s nadsázkou... z úplně špatné hry samozřejmě dobrou neudělá nic, protože by to nikdy nehrál. Ale z průměrné určitě ano, stačí se podívat na World of Warcraft.
Příspěvek přidán 15.2.2009 14:09
Kalimero
avatar Kalimero
15 let 8 měsíců 24 dní
A wow je příklad čeho? :) Dobrá parta je pouze jedním z předpokladů dokonalého zážitku
Příspěvek přidán 15.2.2009 20:55
Mike
avatar Mike
15 let 4 měsíců 16 dní
Že dobrá parta dokáže udržet lidi u průměrné hry i několik let.
Příspěvek přidán 15.2.2009 21:12
Kalimero
avatar Kalimero
15 let 8 měsíců 24 dní
Jasné, to ti neberu. Jak říkám, je to jeden z aspektů dobrého hraní. Není ale přece důvod se stejně dobrou partou hrát lepší hru
Příspěvek přidán 15.2.2009 21:16
Knedla
avatar Knedla
15 let 2 měsíců 12 dní
Pro kazdeho je idealni neco jineho :p Dokonale MMORPG pro vsechny tudiz neexistuje, TAK a mate to! :D Ne vsichni chteji PVP, ne vsichni chteji instance, "naklonovane" mapy, ne vsichni chteji 3D prostredi, ... z toho plyne, ze uz i nastaveni a prizpusobeni hry by muselo byt obrovske a to nehrozi - protoze dnes co je 3D to je kůl! Ve vsem se dela kompromis tak, aby to ve vysledku zaujalo nejvetsi skupinu lidi..ale rozhodne ne vsechny. Podle toho by to teda asi musel byt open source projekt(u ktereho neni nic zarucene) nebo...nic...protoze vyhovet vsem proste nejde. A podle mne je dobre ze vznika tolik mmorpg (ok, nektere sr*cky by si hosi sikmooky odpustit mohli ale co) vetsina hracu si potom vybere to sve.
Příspěvek přidán 15.2.2009 21:55
Pro přispívání do fóra se musíš přihlásit
© 2008-2024 MMOGames - systém naprogramoval Ondřej "Kalimero" Vašíček, design vytvořil - Vítek "Whizzzkey" Matuška, obsah - redakce
Tento server dodržuje právní předpisy o ochraně osobních údajů. Všechna práva vyhrazena. Bez svolení redakce není možno texty dále rozšiřovat!
Blogované AlterEgo | Seriál Prison Break
načítání načítání