Dokonalá MMORPG? - Fórum

Hvezdosvit
avatar Hvezdosvit
15 let 2 měsíců 15 dní
Uživatel Kalimero v čase 26.2.2009 22:39 napsal
Uživatel Hvezdosvit v čase 25.2.2009 12:32 napsal
- zacinajici hrac muze porazit letiteho veterana

pokud nepůjde vidět progress hráče, tak to taky nemá moc smysl. Letitý hráč by určitě neměl být nijak snadno poražen nováčkem. Právě naopak na zkušenostech záleží. Spíš věci by neměli přidávat extra věci.


PvP should be IMO skill based, not progress based, not gear based. Co by mel dlouho hrajici hrac ziskavat je spis vetsi rozsah schopnosti, nez jejich silu.
Příspěvek přidán 2.6.2009 12:09
Hartal
avatar Hartal
14 let 10 měsíců 18 dní
Tak jsem se rozhodl že taky přispěji, ačkoli již asi většina byla řečena. Dokonalá MMORPG by měla být kniha v pc podobě. Každé NPC by mělo mít svůj harmonogram. Guard ráno vstane, jde se nasnídat, políbí ženu. Oblékne se do plátového brnění, připevní na záda obouruční meč a jde hlídkovat k bráně. Okolo odpoledne se s ostatními guardy sejde v guardovské kantýně, dá si gábl, pokecá a jde zpět. Večer se sebere, jde domů. Pomiluje se se ženou a jde spát. Tohle je reálnost života jedné postavy. Ano, naprogramovat takto všechny nPC by byl hardcore kterého se asi nedočkáme v blízké budoucnosti, ale tenhle topic je o snění ne?
Dále. V průběhu hry bychom měli stárnout. Zesílet, pokud bojujeme či posilujeme. Naopak ztloustnout, pokud se jen válíme, popíjíme a cpeme se. Na těle by měl být vidět batoh. Stehenní kapsa. Váček s penězi či bylinkami. Krumpáč či nůž na stahování kůže.Měl by nám růst vlasy a vousy. Dále jsou zde problémy s vyměšováním. Je to už trochu přehnané, ale když se omezíme pouze na pot? Vrátíme se z dobrodružné výpravy, přijdeme ke své choti a asi si to s ní hned nerozdáme, když smrdíme jako prasata a sme celý od krve. Dojem který vzbuzuje naše postava by vůbec měl být důležitý. Pochybuju, že když upocený, zakrvácený barbar v pomlácené zbrojí, s ranami po celém těle přijde do hlavního města, tak si toho nikdo ani nevšimne.
Mobové. Mobové nikdy nespí, furt jen chodí tam a zpátky, nepáří se, nejí... taky blbost ne? Myslím že skupinka banditů asi nebude jen chodit po svých trasách nepřekračujících 100 metrů. Když mají ve svém názvu "bandit", řekl bych, že asi někdy půjdou přepadnout karavany, které samozřejmě jezdí po cestách a zastavují se pouze na noc, nebo na různých frekventovaných místech. Pomůžeme banditům a třeba se přidáme do cechu? Nebo naopak budeme bránit dobré kupce a na oplátku dostaneme nějaké drobné, či přemět který se jinak získat nedá?
Tím se dostáváme k dalšímu problému dnešních MMORPG. Sakra, mám v ruce sekeru jako prase, ale abych posekal nějakej stromek a pak si ze dřeva udělal táborák, či nějaký předmět, to ne. Proč bych nemohl kladivem rozmlátit vybavení v hospodě. Nebo rpoč bych nemohl hodit půllitra po někom jiném? Odkdy předmět ležící na zemi zmizí? Maximálně že by ho někdo sebral. Jistě, s mrtvolama by to asi bylo horší, ty bychom nemohli nechat tlít, jelikož by za chvíli nebylo kouska volné půdy.

Napadlo by mě spousty dalších drobností, ale řekl bych že kdybychom měli v MMORPG to, co jsem zde přednesl, tak by sex už byla jen vedlejší nepodstatná činnost. Odstartovala by se éra opravdového dvojího života.
Příspěvek přidán 10.6.2009 19:53
Albert
avatar Albert
15 let 2 měsíců 18 dní
Hartale některé nápady se mi líbí, jako s tím vzhledem po návratu z dobrodružství, např. spadne na mě ze stropu slizová krychle, tak když se z ní vyhrabu bude ze mě sliz kapat ještě 200 metrů. To je všechno otázka vývoje nových enginů a výpočetního výkonu počítačů, věřím, že se podobných věcí dočkáme. Co se týče realističnosti, kterou popisuješ u batohů, jako aby byly bágly vidět a možnost např. nést maximálně 2-3 meče + 1-2 luky, nemožnost strčit halapartnu do batohu apod., tam bych trochu váhal, jestli by to nebylo přehnané. Přeci jen jsou to hry a u nich jde hlavně o hratelnost, tj. rovnováhu mezi realističností a komfortem hraní. I když např. s těmi batohy, by to mohlo být zajímavé, kdyby ze začátku opravdu nešlo zbraně dát do báglu a časem by se dal získat batoh jako byl v dračáku, že se do něj vešlo hafo věcí a nic nevážil a snad se do něj daly strčit i větší věci, než byla velikost batohu. Jen pro příklad uvedu, že Mahunka v DDO měla svého času 19 různých mečů a 3 nebo 4 luky. Nad tím, kam to všechno nacpala jsem nedumal, zajímalo mě hlavně, že v dobrodružstvích jsem připravený na každý typ monstra, a že mu to se správnou zbraní mohu pěkně osolit. ;)
Příspěvek přidán 17.6.2009 16:45
Mates-Sony
avatar Mates-Sony
14 let 9 měsíců 24 dní
CAU PROSIM VAS MUZU SE ZEPTAT KDE SE DA STAHNOUT Runes of Magic HODNE RAD BYCH SI TO ZAHRAL A KOLIK TO MA GB? DIKY MOC ZA ODPOVED KDYBY TO SLO TAK ME NAPISTE NE FilipMartin46@seznam.cz diky moc
Příspěvek přidán 30.6.2009 22:32
Horalka
avatar Horalka
14 let 10 měsíců 7 dní
No takoveto veci byvaji na offi strance odkaz client download..
runesofmagic.com,client,en.html

PS. Psat capsem cely prispevek je dost neslusny..
Příspěvek přidán 4.7.2009 17:56
Charlie1
avatar Charlie1
14 let 8 měsíců 25 dní
Ahoj,kdo ma rad klasiku, at hraje Talisman Online :)
talismanonline.com
Příspěvek přidán 31.7.2009 10:46
Furion
avatar Furion
14 let 5 měsíců 18 dní
Hartale ty jenom poukazuješ na rozdíl mezi realitou a hrou, který maj na hratelnost nepatrnej vliv a hlavní aspekty opomíjíš.
Většina současnejch mmorpg je pro mě odpad, protože questy sou stereotypní, nudný a naprosto nenápaditý (mám na mysli, že všechny questy sou variace na "divočáci mi dělaj bordel na farmě, tak jich 8 zabij"). Každej quest v sobě může mít zajímavej příběh, v chování NPC se odráží jejich minulost a povaha, což příběh dokresluje. A vy dostanete volnou ruku při rozhodování, jak se situací naložíte. Tak se ztotožníte se svym charakterem v jehož činech se budou odrážet vaše vlastnosti. Momentálně sou v onlinovkách všechny charaktery stejný a to takový, že jenom nezaujatě hrabou expy. Questy by se měly zadávat přes zajímavý dialogy s rozmanitejma možnostma odpovědí jako u jade empire nebo mass effect. Vytvořit takovou hru bude nesmírně náročný a hlavně to bude vyžadovat obrovský nadání, který tvůrcum wow očividně chybí. Zatim sem se setkal jenom se dvěma singleplayerovejma hrama, který takový byly a to byly už zmíněný jade empire a mass effect (určitě i další hry od Bioware sou na tom podobně, ale mě odradily tahovym bojovym systémem). Vypadá to ale, že k těmhle hrám by mohl přibejt onlinovej bratříček, protože Bioware vyvíjej swtor. Zmínil sem se o možnosti volnýho rozhodování při plnění questů. Tady se ale naskýtá problém - člověk bude hrát v groupě a každej se bude chtít zachovat jinak. Dokážete si představit, kdyby se to řešilo soubojem mezi členama groupy?
Během hraní by se měl odvíjet silnej příběh, ve kterym by postava hráče hrála důležitou roli.
PvP by mělo bejt důležitym aspektem hry. Nemělo by k němu docházet jenom náhodně při plnění questů, ale hra by k němu měla hráče vést (jako ve warhammeru). Ve hře by měly bejt lokace, kde by se sváděly velký bitvy. Za pvp by měly bejt zkušenosti. K battlegroundum se moc nepřiklánim, protože to ze hry krade atmosféru, ale pokud už na serveru neni moc low lvlů, tak je to asi nejlepší řešení.
Aby pvp fungovalo, měly by bejt souboje zábavný. Ve wow se mi docela líbily, ve warhammeru už moc ne. Souboje by neměly bejt jenom nekonečnym sekánim nebo castěnim dmg kouzel. Charaktery by měly mít spoustu odlišnejch dovedností, který by zvýšily zajímavost soubojů.
Příspěvek přidán 6.11.2009 21:22
Kalimero
avatar Kalimero
15 let 8 měsíců 25 dní
Hartal to určitě myslí dobře, ale zaprvé je to technicky naprosto nereálné a hlavně kontraproduktivní vzhledem k hratelnosti. Až se budu moci položit do herního matrixu, ať je systém naprosto reálný jak píšeš, do té doby jak píše Albert je to hlavně o kompromisu a zábavě.

Furion má hodně pravdu. Dnešní MMO jsou hodně vzané za špatný konec a místo toho aby vylepšovali single hry, staly ze z nich naprosto primitivní honby za xp. Při hraní MMO se tak hráč necítí jako součástí příběhu, který je umocněn přítomností dalších hráčů, ale jako sběratel expů, protože "od totodle lvl má toto kouzlo" a podobně.

Kdoví co to včil vyvíjí Blizzard. Třeba dokonalé MMO, kde quest už nebude jeden z tisíce úkolů, který dělám protože dostanu to a to, ale bude to kus příběhu, který dobrovolně příjmám, kdežto jiný hráč půjde uplně jinou cestou. Třeba tu bude překopán systém priorit a s tím spojený větší důraz na RP a změní se tak uplně celá hratelnost.
Příspěvek přidán 7.11.2009 0:35
Muteki
avatar Muteki
14 let 4 měsíců 27 dní
Ahooj, já osobně se domnívám, že k dokonalé mmorpg tu bylo napsáno už hodně skvělých nápadů... Jde ale o úhel pohledu a o význam řečnické otázky: "Jak by měla vypadat dokonalá mmorpg". Lze totiž předpokládat, že každý si ji představuje trošičku jinak a že sebedokonalejší mmorpg se nezavděčí všem.
Těžko pak doufat, že nízkorozpočtová hra bude obsahovat herní virtuální svět tak rozsáhlý a tak "životaplný", jak si mohou dovolit placené tituly. Dobrý engine není také zrovna za hubičku. No a pak už je to o tom, co tu někteří otevřeně psali a jiní naznačili. Ve spoustě již existujících her jsou zrealizovány skvělé nápady. Takže by vlastně stačilo umýchat omáčku z "vlastních dobrých nápadů", jsou-li k mání, a dobré nápady druhých si "přisvojit" a ještě je vymazlit, aby i to jinde již viděné zavonělo novátorstvím. Pokud nějaký tým ve své hře zavedl dobrý nápad, musí ho další tým vzít za standard a ještě vylepšit... to je prostě nutný vývoj. Ale ono pole pro nové není nekonečně rozlehlým lánem... základní principy rpg zůstávají více méně nezměněné... to by pak také nová hra nemusela být již rpg :-D
Příspěvek přidán 27.11.2009 19:39
Bulw8
avatar Bulw8
14 let 7 měsíců 19 dní
Ahoj tak jsem se rozhodla reagovat i já na dané téma. Začnu trochu ze široka. Nedávno jsem četla článek, že z MMO her se spíše stává singl hra, protože sehnat skupinu hráčů se rovná často Heroldovu výkonu. A další věcí na kterou hráči/ky na ráží je jazykové bariery. Nebo se ve hře setkáte s hráčem o deset levelů níž než jste vy a on vás sundá jak švestku na pár ran. (teď narážím na hry kde stojí proti sobě minimálně dva národy) Nic proti platícím hráčům, ale osobně v takovém případě si už rozmyslím jestli má cenu tuto hru hrát. Spíše dávám přednost hrám kde je aréna a ještě musí být nepovinná. :D MMO hrám chybí občas chat a i ten je někdy problém v boji sledovat a psát do něho. V dnešní době by měli mít MMO hry už zabudovaný komunikační kanál a možnost mít všeobecný nebo cechovní, ale taky možnost nějaké ho hráče ignorovat.

Je pravda, že se nikdy žádná hra nebude líbit všem hráčům/kám.

Tak dle mého názoru by MMO hry měli splňovat určité kriteria. Měli by skloubit určitou dávku reálnosti-fantazie-ekonomiky a zábavy.

Př: Pokud mi z vlka vypadne brnění,meč atd. tak to je s odpuštěním nelogické i na fantazii. Spíše by se dalo chápat, když seberete kůži, tesák, semeno nebo kytku, které se zachytili na srsti.(Tu zbroj a doplňky by se dali dát do vlčího doupěte a třeba i s nějakými ohlodanými kostmi) :D
Dalším aspektem je, že každého nebaví úkol typu: jdi tam a tam, zabij to a to, a opakuj do zblbnutí.(apeluji na vývojáře her "dnešní doba her vychovává mladou generaci lidí, a hry se stali bohužel i výchovným scénářem", můj názor).

Tak pokud jste vydrželi číst až sem "Gratuluji" a prosím ještě vydržte :D

Na druhou stranu v dnešní době internetu a počítačové komunikace je mnoho lidí(potenciálních hráčů/ek), které hry nehrají, protože je nezaujmou.
Proč? Jednoduchá anebo složitá otázka?
Můj názor je, že každý má rád a dává přednost jinému typu her.

A má vysněná MMO hra? Předem upozorňuji, že mám ráda magii :D

Tady je:
Narodím se jako nějaká postava (př: válečník) do imaginárního světa.Dostanu jakého si průvodce, který mi dá jakési ponaučení o tom jak se mám chovat (př: město, chrám)V městech by bylo zakázány boje, ale našel by se tady obchodník, který by prodával zboží a itemy hráčům. Z toho by odváděl daně správci města (hráči) a ten by z toho udržoval a rozvíjel město. To též by platilo u řemeslníků.(hráčů) Mohl by samozřejmě vyžadovat od hráčů se záporným hodnocením i poplatek za vstup do města atd.
Úkoly by se dostávali od různých NPC. V chrámu by za nějaký úkol dostal hráč na výběr ze tří kouzel. (asi nereálná představa aby jich bylo tolik, že by neměli všichni stejná kouzla) i když každé kouzlo by bylo v průběhu hry to nejdůležitější. př: magické brnění použiji proti kouzlící příšeře, ohnivé mi bude u ohnivých mravenců asi na nic.
Každý hráč hraje jinak a potřebuje si postavu do tvořit podle svého ta zase př:

Obrana -magické poškození musí být 100% = 1%) přidělit do další ho rozdělení atd
-fyzické poškození
po doplnění na 100% se otevře další rozdělení
magické poškození - zbraně
- kouzla
Tak trochu má představa o postavách.
Multi-play
Válečník /muž:
-velká síla na úkor obratnosti;
-jedno-ruční zbraně a štít (krom magických)
-hodně života pomalejší regenerace
-jediný může založit cech/klan

/žena:
-menší síla větší obratnost
-obou-ruční zbraně (krom magických)
-méně života rychlejší regenerace
-to ještě nevím (snad by přidávala +1 hráče nad limit cechu)
Singl válečník/ce podobné aspekty; mimo možnosti založit cech a žena by nepřidávala +1; s tím, že by používali pouze magické zbraně.Mohou se přijímat do cechu. Někdy i taktická výhoda.

př: jedno-ručka 12-18 poškození magická 3-6 /6-12
obou-ručka 24-36 poškození magická 6-12/12-24

Další postavy bez kterých by tento svět asi nebyl ani kompletní je např:
Lučištník muž a žena by používala kuši.
Válečník se dvěma krátkými meči a žena s dýkami (ninja)
Mohou mít pouze 6kouzel. Kouzla útočná a obraná. (4+2)
Šaman muž s jednou hůlkou a žena s obou-ruční holí
Může mít 2knihy vždy po 6kouzlech. Kouzla útočná a obraná pro sebe(jak si zvolí) a další skupinová (daná 3+1+2)- Skupinová můžou mít 3obraná a 1 léčitelské 2 útočná.

Mág muž a žena (má vysněná postavička):D
3knihy po 6 kouzlech možnost oživit padlou postavu na místě pomocí kouzla(pevné kouzlo)
používají pouze ohnivá, přírodní živly (od tornád počínaje, zemětřesením a meteoritem konče). A pomocná př: na 10minut přidá +2 do útoku čím větší úroveň kouzla tím delší čas a +; Ty by měl daná. Takže 6+1 kouzlo by nemohl nijak ovlivnit.
Proč vysněná?. Střídám hry jak na běžícím pásu, protože u žádný nevydržím dlouho.
Právě, že mě stále nebaví bušit do příšer.Mám ráda rozmanitost, proč jí třeba neudělat sběr divokých květin a dělání lektvarů. A tím myslím dílnu kde bude lis na výtažky z rostlin po alchymistickou laboratoř. V dungu by třeba měla za úkol skládat v nějaké místnosti (spoj tři a a více kamínků z některých by vypadávali kameny jako rubíny, diamanty atd.) a skupina by stála před branou do místnosti a bránila jí proti příšerám. Zase by měli kameny, proto,že by padali jim do určeného váčku, do zbraní či do věcí.
Její příběh je hledáním kdo byl je jí/ho otec, protože má po matce magické schopnosti a po otci větší fyzičku a inteligenci tu díš používá více kouzel než běžný šamani. časem zjistí, že pochází z hvězd a odejede vesmírnou lodí hledat své kořeny. Tam se setká s dalšími hráči.
Zem za ta tisíciletí prošla technickým vývojem a objevila další planety, které kolonizovala a také založila plno vesmírných stanic a bojuje s nějakými mimozemšťany a piráty. Zlato a kameny jsou nedostatkové zboží. A to co jde aplikovat na středověk jde také použít na vesmír.
Jediná postava, která může být ve dvou cechách. Na planetě kde se narodila a ve vesmíru. A může využívat své magické schopnosti i ve vesmíru.

Tím se dostávám k dalším možnostem hry. Postavy hráčů, které nebaví ty to postavy. A co jim nabídnout postavu zlatníka, obchodníka, správce města, atd. Ano by lo by to programování na víc, ale přitáhlo by to ještě více hráčů.
Vytváření zbroje z kůže a dalších surovin. Muset si sehnat pergamen kde je přesný popis nebo návod jak vyrobit ten daný item.
Obchodník by př: v úrodném kraji koupil potraviny a prodal v horách za rudu či něco jiného.
Květinářka by se časem vypracovala na pěstitelku zeleniny, obilí nebo farmářku.
A opět narazíme na cech, který se založí a úspěšně rozrůstá až je potřeba vystavět hrad a postarat se o jídlo atd. Proč ho draze kupovat, když může nabídnout nějaké farmářce lepší možnost pěstování za hradbami(pokud je chytrý a postaví je aby ohradil i úrodnou půdu)kde je větší výnos z políčka, protože tam nemůže zvěř.
Aréna pro Multi-play hráče a Singl-play hráče.( každý si nechce dokazovat, že je king)
Proti cechovním válkám nejsem, ale rozdělovat hráče do říší je v dnešní době fuj(slušně řečeno) válek a nenávisti je na světě tolik, že už ho nemusím mít ve hře.

Pokud by někdo namítl, že si někdo zkusí zahrát za budovatele a skončí, pak se snad dá využít možnost chátrání budou a za čas je opět místo volné(pouze pokud není hráč aktivní určitou dobu)

Multi-play by měli daleko víc výhod ve skupině a jako jedinec by to měli ve hře nejtěžší.
Singl-play by se mohl pustit sám do příšer, ale záleželo by i na tom jak si udělá postavu (měl by být asi ve všem průměrný)

Brnění, opasek, boty a kalhoty by nešli přendat z muže na ženu a naopak. Platilo by to u všech postav.

Je to ho tolik, že bych mohla psát pořád a nebyla bych na konci.

Jestli je to hra, která jde na programovat, či nejde to nevím, nejsem programátor ani se tímto oborem nezabývám.

Jedině snad pokud to někdo bude číst a zabývá se tím to oborem, ať se na mě nezlobí pokud jsem kritizovala nějak jeho práci. Tak to myšleno není. Na opak, těm co se zabývají vývojem her a jejich překladem jsem hluboce vděčná a dle mě je to někdy asi vyčerpávající práce naprogramovat a udělat dobrou hru.(i špatnou chybami se člověk učí).
Pokud se z této slátaniny někdo něco pochopil tak

"Gratuluji"
Prosím aby se k mé vysněné hře někdo kdo má programovací zkušenosti vyjádřil, protože mě často trápí nemožnost dostat jí z hlavy. Někdy se představa těžko dostává ven, protože slova jsou nedokonalá a hlavně není dokonalí člověk. :-(


PS: Tohle jsme složili s bráchou před 20lety omluva,moc to nezapadá.


Znám Saponátovou studánku

Znám saponátovou studánku kde prořídlí je les,
tam roste halda plechovek a vůkol sama rez.

Tam ptáci a laně nechodí tu čistou vodu pít
tam jen řidiči jezdí svá auta mýt.

Když usnou lesy prořídlé a v hnízdě usne drozd,
tu studánka si povzdychne "Tak lidi vážně dost"
Příspěvek přidán 20.8.2012 16:03 | Naposledy upravil Bulw8 v 20.8.2012 20:28
johnyy85
avatar johnyy85
11 let 1 měsíců 12 dní
Mě v poslední době zaujala mmo hra War of Titans. Co na ni říkáte? Víc tady cs.bigpoint.com
Příspěvek přidán 19.4.2013 16:39 | Naposledy upravil johnyy85 v 19.4.2013 16:40
Aneta_ADI
avatar Aneta_ADI
10 let 3 měsíců 28 dní
Ahoj!:)
Omlouvám se za „spam“, ale chtěla bych Vás poprosit o vyplnění dotazníku, který mi poslouží jako podklad pro mou bakalářskou práci. Díky vyplnění dotazníku se dostanete do slosování o ceny a mně tím hodně pomůžete. Předem Vám moc děkuju za vyplnění!

Aneta

Odkaz na dotazník:
docs.google.com

P.S. Zabere Vám to zhruba 10minut:)
Příspěvek přidán 27.12.2013 20:20
Pro přispívání do fóra se musíš přihlásit
© 2008-2024 MMOGames - systém naprogramoval Ondřej "Kalimero" Vašíček, design vytvořil - Vítek "Whizzzkey" Matuška, obsah - redakce
Tento server dodržuje právní předpisy o ochraně osobních údajů. Všechna práva vyhrazena. Bez svolení redakce není možno texty dále rozšiřovat!
Blogované AlterEgo | Seriál Prison Break
načítání načítání