Multipovolání - Dungeons and Dragons Online: Stormreach - Fórum

Albert
avatar Albert
8 let 0 měsíců 14 dní
Diskuze o kombinaci povolání.
Příspěvek přidán 10.2.2009 17:55
Albert
avatar Albert
8 let 0 měsíců 14 dní
Udělal jsem si na to pořádný hrnek kafe (raději bez kofeinu, aspoň doufám, nebaví mě číst ty popisky na krabici).

Multipovolání obecně jsou, pokud vím, naprosto ojedinělou možností tvorby postavy a dávají v podstatě neomezené možnosti. Jejich nevýhodou je, že je třeba dobře promyslet předem, jak svou postavu budete tvořit a to ne jen která povolání vyberete, ale také kdy.

Jako příklad uvedu, budete chtít barbara, který byl ale synem kováře, který měl zálibu ve tvoření drobných napodobenin zvířat a také snadných hlavolamů (aby si je pak sám dokázal rozdělat). Okoukal jste u něj schopnost práce s drobným kovem a vždy Vás to zajímalo. Jak to ale v barbarské komunitě chodí, většinu času Vám zabral lov a obrana před nepřáteli. Tento barbar snil vždy o tom, že vyrobí tak složitý hlavolam, že ho ani jeho otec, ba ani stařešina vesnice nerozluští. Po tom, co ho osud zanesl do města Stormreach se rozhodl, že vyhledá nějakého zkušeného mistra, který by ho naučil lépe zacházet s kovem. Při hledání narazil však na několik lidí, které trápily různé problémy. Rozhodl se jim pomoci a v některých dobrodružstvích narazil i na pár přátel, kteří mu pomohli. Při jednom dobrodružství, kdy je důrazně zastavil malý hobitek a řekl jim, ať počkají. Po krátkém hledání, nalezl ve zdi skrytý mechanismus. Barbarovi hned vytanula vzpomínka na otcovy hlavolamy. Hobit chvíli kutil cosi v onom mechanismu a pak pustil partu dál s tím, že "Je čisto". Barbarovi po tom, co se vrátili do města to nedalo a zeptal se, "Co to bylo příteli?", hobit odpověděl "To byla past, příteli. Spouštěla ostří schovaná ve zdech, kdybych nezablokoval její nechanismus, byl bys teď tak vysoký jako jsem já." Barbara to zaujalo a vyzvídal víc. Rozhodl se, že až bude mít dost času a až okouká pár dalších triků s pastmi, vydá se za mistrem zlodějem, aby ho to také naučil." Tak se také stalo a z našeho barbara se stal 1barbar/1zloděj. Mistr mu pověděl spoustu užitečných věcí a od té doby barbar věděl jak si všímat náznaků nebezpečí a jak pracovat s jemnými mechanismy. Po dalších dobrodružstvích, kde se mu samotnému podařilo rozebrat i několik mechanismů pastí, a jelikož na to měl postavu i sílu a obratnost, se však rozhodl vrátit se ke svému povolání. Po pár týdnech dobrodružtví již měl za sebou 5 lekcí u mistra barbara. Doslechl se také, že mistr lovec ho může naučit jak bojovat se dvěmi zbraněmi najednou, o čemž vždy snil. Jednoruční meče mu vždycky přišly příliš neohrabané na jeho bojový jemnocit. Další návštěvy u mistra se tedy rozhodl učinit u mistra lovce. Tak se také stalo. Po delším uvažování se barbar rozhodl, že od mistra zlodějů i lovců se již nemá učit nic, co by ho zajímalo a další návštěvy a pozornost při výuce již věnoval mistrovi barbarovi.

Vysvětlivky: Jako druhý level rogua, abyste získali možnost přidělovat body do skillu spot, search a disarm bez penalizace, kterou jinak barbar má. Možná by bylo vhodné jít potom hned k mistrovi lovcovi, abyste hned po dalších 2 levelech získali two-weapon fighting a další bonusy lovce, což jinak stojí jeden feat, ale to už by byl jiný příběh.

Podobných příběhů lze popsat stovky u každého povolání. Toto byla jen ochutnávka.
Příspěvek přidán 25.2.2009 17:54
Albert
avatar Albert
8 let 0 měsíců 14 dní
Pravdou je, že jsem slíbil i pár konkrétních tipů.
Uvedu, čím jsou jednotlivá povolání výhodná pro multiclass.

Začnu u nejjednoduššího povolání, kterým je


Fighter (bojovník)
Základní a často využívaná výhoda fightera je, zisk fighterových featů jako je schopnost nosit Tower shield a všechny Martial weapons (2. stupeň obtížnosti zbraně), dále pak schopnost nosit těžké brnění (které však vždy má nějakou šanci na pokazení arcane kouzel. Divine kouzla jsou jím nedotčená (typicky léčení). Vůbec hlavní důvod, proč si vzít pár levelů (nejčastěji 2) fightera, je, že fighter 1. a 2. level dostává bonusový class-feat. Je to sice omezená skupina featů (žluté), ale dost často se hodí. Další velmi populární věc je, získání enchantmentu Fighters Strenght, který Vám za 2 akční body přidá jeden bod do síly.


Barbarian (zuřivý bojovník)
S barbarem nezískáte extra featy, ale získáte schopnost Rage (zuřivost), jejíž délka závisí na Stavbě těla a když "se rozzuříte" získáte bonusy na sílu a odolnost, tedy životy. Více podrobností nevím, ale domnívám se, že s barbarem získáte enchantment na Odolnost, stejně jako Fighter na sílu. Čistý barbar může nosit jen Medium armor (středně lehké brnění).


Paladin (svatý bojovník)
Asi nejtěžší povolání ve hře, co se týče úskalí v jeho stavbě. Jen opravdu zkušený hráč, dokáže Paladina postavit tak, aby byl i v koncové hře vyrovnaným bojovníkem. Opět nezískáte žádné extra featy, ale získáte imunitu proti nemocem a strachu, což se dost často hodí, zejména v lokacích s nemrtvými. (pozn.: Pozor, je přístupný pouze pro Lawful good (zákoně dobré) postavy.)


Monk (mnich)
Toto povolání je ve hře jen krátce, takže se stále zkoumají jeho možnosti. Každopádně ultimátní build (stavba) bojového charakteru v sobě má jeden nebo více (nevzpomínám si přesně) levelů mnicha, a to z důvodu, že mnichovi se do Armor Class (AC, kvalita obrany) započítává bonus z Moudrosti (Wisdom). Zbytek je pro mě vesměs zahalen tajemstvím, ale obecně se čistý mnich považuje za slabší charakter a vývojáři hry pracují na vylepšení.


Bard (pěvěc)
Populární multiclass, získáte možnost při zvýšení levelu zvýšit si bez penalizace dovednost (skill) UMD (Use Magic Device, používání magických předmětů), bard umí rovněž lehce léčit a má i jiná kouzla (hlavně buffy), je to taková kombinace mága a klerika. Také získáte jeho speciální schopnosti hrou na loutnu povzbudit partu k lepším výkonům.


Wizard (univerzální mág)
Wizard je univerzální mág, může si do své knihy zapsat jakékoliv arcane kouzlo a to si může připravit na akci u jakékoliv svatyně (odpočinkový bod). Jen doplním, že nemůžete používat všechna kouzla, která máte v knize, ale jen ta, co si "zapamatujete", zpravidla to na konci hry bývá 8 kouzel 1. levelu a 1 kouzlo 8. levelu. Wizard se hodí v multiclass predevším jako doplněk pro warforged povolání, jelikož warforged se bez penalizace léčí pouze "repair" (opravovacími) kouzly, což je parketa arcane mágů. Klerik warforged léčí s 50% nebo menší penalizací, záleží na vybraných enchantmentech plechovky (už mě nebaví psát a ještě ke všemu skloňovat warforged.) V případě, že si vezmete tuším Mithral body feat, nemůžete být vůbec léčen kleriky, ale možná se ve featu pletu.


Sorceror (mág specialista)
Platí o něm to stejné jako o wizardovi. S tím rozdílem, že Sorceror nemá žádnou knihu kouzel, ale pamatuje si vybraná kouzla napevno. Měnit je může 1x za 3 dny. Jako výhodu získává více zapamatovatelných kouzel a větší zásobu magické energie.


Rogue (zloděj)
Zloděj je vůbec nejoblíbenější povolání do multiclass, protože zloděje je třeba skoro všude a bez něj jsou některé questy na Elite nemožné, nebo téměř nemožné. Pokud si vezmete jako multipovolání zloděje, připravte se, že vám budou říkat "Batmane", to je obecné označení pro všeuměly v DDO. Jen doplním, že má rovněž nepenalizované UMD, takže je oblíbený i z tohoto důvodu.


Cleric (kněz)
Popravdě s klerikem je to těžší, znám několik povedených multiclass "buildů" klerika, zpravidla jde např. o bojového 14clerik/1monk/1něco nebo podobné, např. 15cler/1sorc (dobrý pro plechovky). Častější je ale klerik jako single-class.

Ranger (lovec)
Lovec je oblíbený především pro jeho class-feat 2. levelu, kdy dostanete bez ohledu na obratnost schopnost bojovat se dvěmi zbraněmi najednou. Často se tuším jde až k 6tému levelu, kdy získáte enchantment Tempest, který zvyšuje rychlost útoků o 10%. Je také dobrý buffer, hlavně na elementální resisty (ochrany).

Příspěvek přidán 25.2.2009 19:30 | Naposledy upravil Albert v 25.2.2009 19:43
Albert
avatar Albert
8 let 0 měsíců 14 dní
Character planner - prográmek, ve kterém můžete experimentovat s tvorbou postavy nanečisto.
rjcyberware.com

Request a Build - Get a Build
Na Evropském fóru jsou dva chlapíci, kteří se vyžívají ve stavění postav na přání. Stačí, když alespoň trochu popíšete, jak byste si svou postavu představovali a oni Vám poradí kdy a jaké povolání vytrénovat.

Zde je link. community.codemas...thread.php
Příspěvek přidán 3.3.2009 17:38 | Naposledy upravil Albert v 3.3.2009 17:42
detlik
avatar detlik
7 let 11 měsíců 18 dní
jsem ranger 4lvl a uvazuju o co nejvyhodnejsi kombinaci pro moji postavu. Nejradsi bych si vzal barbara s roguem, kolik levlu bych mel investovat do rogue a barbara aby se to vyplatilo,ale abych neplytval levlama?
Příspěvek přidán 3.3.2009 17:42
Albert
avatar Albert
8 let 0 měsíců 14 dní
Detliku já hrál 2 čistý paladiny a 1 čistýho klerika, takže po mě chceš moc. Vím, že pokud lovec tak určitě aspoň 6 levelů, kvůli enchantmentu Tempest. Pokud rogua, tak co nejdřív, protože si otevřeš nepenalizovaný skill rozebírání pastí, který bych si pak zvyšoval při každém dalším levelu.
Rogue ti na pasti stačí 1 level. Odemykání dveří, rozebírání pastí a hledání je pak hlavně otázka výšky zlodějských skillů.

Bohužel češi jsou na pár výjimek v DDO úplnými nováčky, takže musíme objevovat vlastní cestičky. Nebo se podívej na eu-fórum, které je bohatým zdrojem informací. Jak jsem ale psal v recenzi, neboj se že něco pokazíš, experimentuj, věř a líbí-li se ti nějaké povolání, vem ho a objevuj, co ti nabízí. Každé povolání přináší nějaké výhody a zajímavé možnosti.
Příspěvek přidán 3.3.2009 17:49 | Naposledy upravil Albert v 3.3.2009 18:00
Kalimero
avatar Kalimero
8 let 6 měsíců 22 dní
Jelikož ve chvílích času mastím NWN2 (nebere t otolik času jako MMO a můžu přestat když chcu, to u MMO jde těžko :)) tak se mi toto bude hodit i tam, páč je to předpokládám uplně stejné - stejná pravidla
Příspěvek přidán 3.3.2009 18:47
Albert
avatar Albert
8 let 0 měsíců 14 dní
Uživatel Kalimero v čase 3.3.2009 18:47 napsal
(nebere t otolik času jako MMO a můžu přestat když chcu, to u MMO jde těžko :))


Pokud nevlezeš v DDO do questu The Inferno of the Damned a neumaneš si, že ho dokončíš, tak to zas tolik času žrát nemusí. :)
Příspěvek přidán 3.3.2009 19:24
Albert
avatar Albert
8 let 0 měsíců 14 dní
Jen poopravím nepřesnost v mechanismu skillů bez a s postihy. Vytvořil jsem si v character planneru na zkoušku barbara popsaného v prvním příspěvku a zjistil jsem, že tím, že vezmete určité povolání se vám sice odemkne určitý skill (příklad. rogue - disable device, open lock) ale pokud trénujete dál jiné povolání, např. barbara přidáváte skill body s postihem. Trochu mě to překvapilo, protože co jsem vypozoroval na fóru tak si lidi brali často multiclass kvůli třeba UMD, ale je možné, že ho brali jen kvůli např. těm 2-3 bodům, které získáte bez postihu. Konkrétně v UMD je dobrý každý bod.
Příspěvek přidán 22.3.2009 11:46
1
Pro přispívání do fóra se musíš přihlásit
© 2008-2017 MMOGames - systém naprogramoval Ondřej "Kalimero" Vašíček, design vytvořil - Vítek "Whizzzkey" Matuška, obsah - redakce
Tento server dodržuje právní předpisy o ochraně osobních údajů. Všechna práva vyhrazena. Bez svolení redakce není možno texty dále rozšiřovat!
Blogované AlterEgo | Seriál Prison Break
načítání načítání