Největší zklamání - Fórum

Lazarus
avatar Lazarus
14 let 2 měsíců 16 dní
Uživatel Greeper v čase 28.5.2010 19:29 napsal
Největší zklamání? ve dnešních vývojářích her. Všechny hry jedou na stejném principu, stejné grafice a jsou si podobné jako vejce vejci. Nejde říci co je pro mě největším zklamáním. Jestli to že nějaká originalita absolutně vymizela ze světa MMORPG či rychlokurz jak udělat odfláknuté mmorpg a vydělat na tom balík peněz.
Když se podíváme do šuplíku který překypuje free mmorpg tituly, můžeme to brát po 10 a vše to házet do koše. Dnešní free mmorpg podkopávají obvykle dvě věci. Mikrotransakce které až příliš zasahují do hry a tak staví obrovskou zed mezi platiči a neplatiči a lhostejnost RT teamu ke hráčům.
Ačkoliv jsem si nikdy mmorpg nezkusil udělat, mám natolik rozumu abych věděl že by to byl jen zabitý čas. Místo aby se začalo pracovat na nějakém revolučním řešení v oblasti MMORPG, raději se dělají další a další free mmorpg s vyblitou grafikou, tuhým ovládáním a impotentně stejným enginem.
Je sice fakt že když si ten sen chtějí splnit tak at jdou do toho ale jakmile zjistí že na tom můžou vytřískat balík peněz a na komunitu hráčů pak nějak serou s prominutím tak je průser na světě.
Projel jsem dost free titulů a mohu konstatovat že je na tom dnešní situace MMORPG tak bídně až z toho oči bolí.
Kde jsou ty časy kdy se hledělo hlavně na originalitu a hratelnost, ne na peníze.
Jestli bych měl hodnotit free tituly tak z toho vychází pouze dva favorité.
Ultima Online která se stala v dnešní době jako free titul ačkoliv je stále vedená pod měsíčnímy poplatky ale převažují už spíše free servery.
A tím dalším? Guild Wars. Proč? ano sice si hru musíte koupit ale v dnešní době to není žádný problém sehnat si do tisícovky celou hru i s datadisky ze zahraničí.
Guild Wars je snad jediná hra z dnešních moderních mmorpg která mě opravdu chytla.
Proč ne WoW? Jednoduše. Blizzzard sice udělal hezkou mmorpg která stáhla do hlubin několik milionů hráčů a pořádně jim vymastila mozek ale po chvilce zjistíte že na vás stereotyp přichází až příliš rychle.
K placeným mmorpg se vyjadřovat nebudu jelikož prozatím odmítám platit jakékoliv poplatky za hru ikdyž vím že o dost přicházím jako např. AoC, Lotr, L2 a podobné kvalitní tituly. Zkrátka za kvalitu se platí.

Na závěr tedy mohu s klidem říci že největší zklamání jsou pro mě dnešní free mmorpg. Jestli mě něco absolutně zkazilo dojem na MMORPG tak je to právě toto.
Neočekávám že semnou někdo bude souhlasit. Tento dojem může být dosti chaotický páč to píšu ve spěchu ale i tak musím vyjádřit svůj názor.


Nezbívá mi nic jiného než s tebou souhlasit. Teď jsem nainstaloval Aion, chvíly mě to bavilo, hra byla podle mě promakaná do posledního detailu, ale skoro hned mě omrzela. Furt stereotipní expení. Nedokážu si představit platit za WoW - to expení je fakt opravdická nuda. Člověka to přestane hned bavit když furt chodí jak robot a zabíjí furt dokola ty samí příšerky. Proto s tebou souhlasím, že Ultima Online, i když je fakt hodně stará, je podle mě suverénem mezi MMORPG. Proč? Liší se uplně ve všem od nových sračkových her. Grafika i hratelnost je sice bída, ale člověk si nato zvykne hned. Mám hodně kámošů, co když to začali hrát říkali, že je to pěkný hnus a smáli se včetně mě, ale jak najdete chuť to tři hoďky zahrát a pochopit princip té hry, už vás to nepřestane bavit. Já jí hraju asi 4 roky. Podle mého názoru vás neomrzí nikdy, i když si budete dávat pauzy. Mužete si vybrat server, který vám padne.. RP, když máte chuť expit tak exp servery, nebo jen OSI kde naskillujete a shánite věci, shromažďujete majetek a jedete PvP. Nemluvě o tom, že můžete svůj svět změnit od základů pomocí RUNUO a dalších programů. Protože je to tak stará hra, tak upadá, ale své místo si ještě v pohodě najde.
Příspěvek přidán 29.5.2010 23:53
Greeper
avatar Greeper
13 let 11 měsíců 9 dní
Uživatel Lazarus
Nezbívá mi nic jiného než s tebou souhlasit. Teď jsem nainstaloval Aion, chvíly mě to bavilo, hra byla podle mě promakaná do posledního detailu, ale skoro hned mě omrzela. Furt stereotipní expení. Nedokážu si představit platit za WoW - to expení je fakt opravdická nuda. Člověka to přestane hned bavit když furt chodí jak robot a zabíjí furt dokola ty samí příšerky. Proto s tebou souhlasím, že Ultima Online, i když je fakt hodně stará, je podle mě suverénem mezi MMORPG. Proč? Liší se uplně ve všem od nových sračkových her. Grafika i hratelnost je sice bída, ale člověk si nato zvykne hned. Mám hodně kámošů, co když to začali hrát říkali, že je to pěkný hnus a smáli se včetně mě, ale jak najdete chuť to tři hoďky zahrát a pochopit princip té hry, už vás to nepřestane bavit. Já jí hraju asi 4 roky. Podle mého názoru vás neomrzí nikdy, i když si budete dávat pauzy. Mužete si vybrat server, který vám padne.. RP, když máte chuť expit tak exp servery, nebo jen OSI kde naskillujete a shánite věci, shromažďujete majetek a jedete PvP. Nemluvě o tom, že můžete svůj svět změnit od základů pomocí RUNUO a dalších programů. Protože je to tak stará hra, tak upadá, ale své místo si ještě v pohodě najde.


Ultima Online má své kouzlo i doted. Můžeš zkusit jiné mmorpg ale vždy se k ní vrátíš. :) Takové kouzlo které nedokázali jiní vývojáři her stvořit.
Prakticky UO nabízí neomezené možnosti. Můžete dělat cokoliv, jen musíte chtít..
Jestli mě něco na UO dostalo tak to bylo RP. PvP servery beru spíše jako oddechovka ale v RP světě je to úplně něco jiného.
Zkrátka na dnešní poměry může UO s klidem konkurovat WoW a dalším hrám. Ne v grafice, ne v počtu hráčů, ne v hratelnosti ale v něčem co ti jiné hry prakticky nemohou nabídnout. Jistý druhý "virtuální domov".
Časy kdy mě UO absolutně pohltila jsou dávno pryč ale nikde jinde jsem nenašel tak skvělou komunitu a necítil se tam jako doma. :)
Když chcete, můžete v UO dokázat cokoliv jak už jsem napsal výše.
Ale o tom snad někdy příště. O přednostech stařičké UO a novodobých MMORPG. :)

jen navazuji na předešlý článek nademnou
Příspěvek přidán 30.5.2010 22:03 | Naposledy upravil Greeper v 30.5.2010 22:04
Hakamiah
avatar Hakamiah
14 let 1 měsíců 14 dní
No nevím, já bych si to s tou UO zas tak růžově nemaloval... hrál jsem jí tak pět let, je to dobrá hra, ale co si budem nalhávat, celkem zabugovaná, grafika je sice věcí osobních preferencí, ale mě osobně přijde už prostě otřesná (ikdyž toho nového klienta bych zkusit chtěl), v zásadě se hra dala hrát jen makrováním a člověk u toho ani skoro nemusel sedět, je pravda že v ní není grind, ale zas to hravě nahrazuje těžení surovin, komunita mi o nic lepší než v jiných hrách nepřišla a RP se dá najít i jinde
to spíš než vytahovat UO z hrobu bych raději zkusil nové hry jako Darkfall, Mortal Online, nebo Dawntide
Příspěvek přidán 1.6.2010 19:12
Greeper
avatar Greeper
13 let 11 měsíců 9 dní
Otázkou je kde jsi hrál, jaká byla komunita, přístup RT teamu... to vše hraje v UO celkem důležitou roli.
Nový klient máš na mysli který? Stygian Abyss? Tam moc velký pokrok nepocituji co se týče grafického zpracování ale to je v UO celkem dost nedpodstatná věc.
Ještě existuje klient Iris který ti umožní vidět UO z pohledu 3D ale je to asi jen tak na podívání a zavřít..
Sám mám s UO pomalu 4 roky zkušeností a dokážu to posoudit.
UO nikdy nesázela na suber uber grafiku. Vývoj jde dnes stále vpřed, po grafické stránce sice ani tak ne ale po hratelné se stále vyvýjí.
Jestli si UO smažil na OSI serverech tak se není čemu divit že to bylo pro tebe nudné makrování. S bugama jsem se teda v samotné Uo ze strany hráče nikdy nesetkal.
Možná ze strany developera by se asi našlo několik chyb ale jelikož mám jen malé zkušenosti s klientem RunUO tak nedokážu porovnat.
Víš v čem je problém dnešních nových her? Nedokážou přijít s něčím originálním.
Hry které jsi zde vyjmenoval jsem nezkoušel. Jako fanda MMORPG mě láká zkusit si je ale hádám že výsledek bude takový že na high lvl se dostaví nudný grind tak jak je tomu u jiných MMORPG. Pokud to staví na systému L2 tak mě to ani nepřekvapuje. Viz. Aion který byl pro mnoho hráčů pecka a nakonec se zjistilo že nepřišel s ničím revolučním.
Neřekl bych že UO je pohřbená. Spíše jí jen chybí větší základna hráčů.
Znám dost shardů které mají budoucnost a mohou UO zase oprášit.
Problém je v tom že jakmile není zájem, nemá smysl to dál dělat.
Nechci zde dělat nějaké unáhlené závěry na tydle nové MMORPG ale z mého hlediska jdou dnešní MMORPG do kytek a vývojáři se mohou snažit jak chtějí.
Dokud pojedou stále tudle stejnou písničku tak se situace nezlepší.
Nastává tedy čas položit si otázku co od MMORPG dnes vlastně čekáme. Bud se vyrovnat s dnešní situací a hrát si na vlastním písečku nebo změnit žánr a MMORPG nechat na bojišti dějin.
Příspěvek přidán 2.6.2010 21:06
Kicker
avatar Kicker
14 let 6 měsíců 12 dní
Já to vidím jako Greeper, já se teď asi vrátím k Ragnaroku, který mě do světa mmo přivedl. Stejně jak on v UO cítí jakousi jistou duši té hry tak si myslím, že i Ragnarok ji má. Obě hry jsou hardcore záležitostí. UO jsem sice nikdy nezkoušel, ale Ro bych doporučil i dnes. :) Rozlehlost světa má své neocenitelné kouzlo, zajímavý moby, karetní systém, MVP (bossové), dungeony vůbec. Nemluvě o GW čili dobývání hradu, kde se hodí každá classa. Každé povolání má několik variant a a přesto většinou postavy nejsou stejné i když mají podobné buildy. Prostě staré hry nebyly tvořeny pro grafiku a pro tak moc velký zisk. Dnes se hry zaměřují spíše na to, aby zabrali co nejširší skupinu lidí a zároveň byly hrozně "cool". Jediný správný směr má v tomto ohledu snad jen EvE online, alespoň z mého pohledu. :)
Příspěvek přidán 2.6.2010 23:08
Pro přispívání do fóra se musíš přihlásit
© 2008-2024 MMOGames - systém naprogramoval Ondřej "Kalimero" Vašíček, design vytvořil - Vítek "Whizzzkey" Matuška, obsah - redakce
Tento server dodržuje právní předpisy o ochraně osobních údajů. Všechna práva vyhrazena. Bez svolení redakce není možno texty dále rozšiřovat!
Blogované AlterEgo | Seriál Prison Break
načítání načítání